جلیلی در دانشگاه رازی کرمانشاه:

باید جلوی کنسرت «ما نمیتوانیم» را گرفت

جلیلی گفت: کنسرت "ما نمیتوانیم" است که به الاغ ها دل میبندد و از فیلها نگران میشود. باید جلوی کنسرت ما نمیتوانیم را گرفت؛ چه کلینتون آن را رهبری کند چه ترامپ با ترامپتش به آن هیجان بدهد!
کد خبر: ۸۷۷۵۶۴۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی عصر چهارشنبه در دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: قدرت بر مبنای ایمان است که از هیچ قدرتی نمی هراسد.

 جلیلی که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی به این دانشگاه رفته بود، گفت: در اسلام ناب همانطور که ولایت و نماز پایه دین است، توده های مردم نیز تکیه گاه دین نامیده میشود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یعنی باور به ایمان توده های مردم، افزود: تجربه جمهوری اسلامی نشان داد باورهای مردم میتواند تولید قدرت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ترس دشمن از قدرت بزرگی است که بر مبنای ایمان و باور ملت ما شکل میگیرد.

جلیلی افزود: امید حاصل ایمان، قیام و عمل است نه توهم و ترس و نشستن! امید یعنی باور به توانایی های خود و تخدیر یعنی یاس از توانمندی های داخل.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی در ادامه با تاکید بر اینکه «ایمان» قدرتی تولید میکند که اتفاقات بیرونی نمیتواند ساختار محاسبات شما را به خطر بیاندازد، گفت: از برکات اتکا به توانمندی های داخل آن است که اتفاقات بیرونی نمیتواند ساختار محاسباتی شما را به هم بریزد.

وی ادامه داد: هر میزان که نقطه اتکای یک کشور از داخل به خارج جابجا شود به همان میزان منافع ملی به خطر خواهد افتاد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: خسارت بیش از آنکه در جابجا شدن آب سنگین و مواد هسته ای از داخل به خارج باشد آن است که گرانیگاه و نقطه اتکا به خود به سمت وعده های دشمن جابجا شود.

جلیلی افزود: کنسرت "ما نمیتوانیم" است که به الاغ ها دل میبندد و از فیلها نگران میشود. باید جلوی کنسرت ما نمیتوانیم را گرفت؛ چه کلینتون آن را رهبری کند چه ترامپ با ترامپتش به آن هیجان بدهد!

وی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوالات دانشجویان گفت: اگر اجازه ندادن به دیکته گفتن دشمنان به معنای انشا خواندن است ما در مذاکرات انشا می خواندیم!

جلیلی ادامه داد: نمیتوان تمام تخم مرغها را در سبد جلب اعتماد دشمن گذاشت به این امید که با گلابی های رسیده بازگردد!

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه از بافتن سبد اعتماد به دشمن هیچ چیز یافت نخواهد شد، تصریح کرد: دیپلماسی و سیاست خارجی باید متکی بر همین توانمندی های داخلی باشد نه باتلاق اعتماد دشمن.

وی افزود: اینکه معیار  برخی رای طنزپردازان باشد جسارت به منتخب ملت جناب آقای روحانی است! یعنی هر کسی طنز بیشتری بگوید رای بیشتری میاورد و این توهین به منتخب ملت است!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: یکی ازویژگیهای امام (ره) که ناشی از روشن بینی ایشان بود واقع نگری است. امام همه واقعیتها را می دید و هنر امام واقع بینی بود چون صراحتا واقعیت و ماهیت آمریکا را بیان میکرد و بر اساس همین واقع بینی فرمودند سفارت آمریکا لانه جاسوسی است و بعد از امام خمینی  آنگلا مرکل هم واقعیت را پذیرفت و اذعان کرد سفارت آمریکا لانه جاسوسی شده است!

جلیلی تصریح کرد: عدم واقع بینی صحیح در سال 32 و اعتماد به آمریکا باعث شد ملت ایران تا 25 سال مجبور به تحمل دیکتاتوری پهلوی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال 91 کل هزینه های دولت 89 هزار میلیارد تومان بوده که این رقم در سال گذشته به بیش از 160 هزار میلیارد تومان رسیده که تنها در 6 ماهه اول امسال هزینه های جاری دولت 95 هزار میلیارد تومان بوده است در حالی که هزینه های عمرانی این 6 ماه فقط 6 هزار میلیارد تومان بوده است که با این روند تا پایان سال جاری هزینه ها به بیش از 200 میلیارد تومان خواهد رسید!

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: افزایش هزینه های جاری دولت در کنار کم شدن فاحش هزینه های عمرانی نشان میدهد که ماشین دولت پر هزینه و کم فایده شده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: در سال 92 و در اواخر دولت قبل بیان کردیم که چرا باید در کشور بیش از 70 هزار میلیارد تومان معوقات بانکی وجود داشته باشد؟ اما متاسفانه نه تنها این مشکل حل نشد بلکه امروز طبق گفته معاون اول رئیس جمهور این معوقات بانکی به 100 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: این نشان میدهد روند به جای اینکه رو به کم شدن معوقات بانکی باشد رو به افزایش است و از میان این معوقات 11 هزار میلیارد آن تنها  دست 23 نفر بود. در حالی که کل یارانه پرداختی دولت به مردم در ماه حدود 3 هزار میلیارد تومان است.

جلیلی در پایان گفت: دولت مقتدر دولتی است که بتواند این مشکلات اساسی را حل کند، پرخاشگری یک دولت را مقتدر نمیکند بلکه رفع این مشکلات ساختاری و اساسی در ماشین دولت است که باعث اقتدار دولت میشود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار