در سومین جلسه شورای هم اندیشی زکات تربت جام عنوان شد؛

زکات زمینه‌ساز وحدت مسلمان و عظمت جمهوری اسلامی ایران است/ فقرا بزرگترین پشتیبان و حامی نظام اسلامی‌اند

امام جمعه موقت تربت جام در جلسه شورای هم اندیشی زکات این شهرستان با اشاره به رابطه نماز، زکات و نظام اسلامی گفت: پرداخت زکات یک امر مهم و واجب الهی است که جايگزين هم ندارد.
کد خبر: ۸۷۷۵۶۹۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
به گزارش تفصیلی خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام علي پيرنيا با قدرداني از تلاش هاي کميته امداد امام خمینی(ره) شهرستان در جهت ترويج فرهنگ پرداخت زکات افزود: پرداخت زکات یک امر مهم و واجب الهی است که جايگزين هم ندارد، زکات يک کار مستحبي نيست که با تشويق ترويج شود مثل نماز واجب است.
 
اغنیا صدای اعتراض شان بلندتر و فقرا پشتیبان اصلی نظام

رئیس شورای زکات شهرستان فرهنگ و ترویج پرداخت زکات را در گرو تلاش علما دانست و تصریح کرد: مسئولیت اصلی این نهاد مقدس رسیدگی به وضعیت فقرا است بر این اساس باید 60 درصد زکات جمع آوری شده برای افراد نیازمند و 40 درصد صرف کارهای عمرانی شود.

حجت الاسلام پیرنیا خاطر نشان کرد: همکاری و تعامل بین کمیته امداد امام خمینی(ره) و جهاد کشاورزی در زمینه زکات امری مهم است که این امر بدون مشارکت میسر نخواهد بود.

امام جمعه موقت تربت جام  با اشاره به  این که فاصله اغنیا و فقرا در جامعه اسلامی شایسته نیست و هر روز فقرا فقیرتر و اغنیا غنی تر شوند یاد آورشد: فقرا و مستمندان بزرگترین  حامی و پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند درحالی که بسیاری از افراد برخوردار صدای اعتراض شان به نظام بلندتر است.

 رتبه برتر محصولات زارعي و پايين ترین رتبه پرداخت زکات استانی

دبير شوراي زکات تربت جام در ادمه این جلسه گفت: تربت جام در توليد محصولات زارعي رتبه برتر و پرداخت زکات رتبه پايين استان را دارد.

مولوي امان الله برزگر افزود: اگر کشاورزان نسبت به پرداخت زکات محصول خود برابر شرع اسلام اقدام کنند فقيري در جامعه نخواهد ماند.

وي تأکيد کرد: کشاورزاني که زکات مال خود را به کميته امداد پرداخت مي کنند بدانند که در راستاي نظر آنها عمل مي شود.

مشکلات اقتصادی و بی برکتی در جامعه عدم توجه به فریضه الهی زکات است

سپس امام جمعه موقت اهل سنت تربت جام با اشاره به اهميت پرداخت زکات گفت: يکي از وظايف نظام اسلامي که قرآن بر آن تاکيد دارد جمع آوري زکات و توزيع آن بين فقرا و مساکين است.

مولوي صارمي افزود: متاسفانه گام هاي موثري براي اجراي اين فريضه الهي برداشته نشده است و تمام مشکلات اقتصادي که داريم بر مي گردد به مسئله زکات که به آن اهميت کافي نداديم.

وي تاکيد کرد: جامعه اي که زکات پرداخت نکند خداوند آنان را باخشکسالي روبه رو مي کند و برکات خود را از آنان مي گيرد.

 رواج فرهنگ زکات نشان از اعتماد مردم به نظام اسلامی است

در ادامه معاون فرماندار تربت جام ظرفیت پرداخت زکات در شهرستان را بیش از وضعیت موجود دانست و گفت : جمع آوري زکات در شهرستان به صورت اصولي انجام نمي گيرد که باعث تضيع حق شهرستان در استان شده است.

احمد شافعی خواستار توجه ویژه به فقرا و نیازمندان شد و افزود: رسیدگی به فقرا و مستمندان یک نوع سرمایه گذاری معنوی است بنابراین یکی از اهداف دولت در شهرستان توزیع و هزینه بیشتر زکات بین نیازمندان است.

این مقام مسئول با اشاره به این که امامان جمعه و جماعات، مبلغان و روحانیون تلاش و نقش مضاعفی در ترویج فرهنگ پرداخت زکات دارند بیان کرد:خوشبختانه در سال های اخیر فرهنگ زکات تا حدی  بسیار خوبی در کشور رواج پیدا کرده که این امر نشان از اعتماد بالای مردم به نظام اسلامی است.

شافعی خدمت به محرومان را بهترین ذخیره الهی برشمرد و بر لزوم مشارکت تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای حرکت خدمت رسانی کمیته امداد به مردم محروم تاکید و گفت: امروز فعالیت های کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یک نهاد حمایتی در متن جامعه نهادینه شده است که امیدواریم زمینه کاهش فقر فراهم شود.

 زکات زمینه ساز وحدت و همدلی مسلمان وعظمت جمهوری اسلامی ایران

در ادامه این جلسه مدیر کميته امداد امام خميني(ره) تربت جام با تقدیر از اعضای شورای زکات شهرستان با اشاره به جمع آوري زکات گفت: در شش ماهه اول سال مبلغ يک ميليارد 262 ميليون 700هزار ريال وجه نقد و 336 ميليون 495 هزار ريال کالا جمع آوري شده است.

شيرمحمد شاکر برآبادي افزود: 11 هزار خانوار مددجو تحت پوشش داريم که مبالغ جمع آوري شده زکات به هفت هزار خانوار تعلق گرفت.

دبیر شورای زکات شهرستان، زکات را پل ارتباطی بسیار قوی بین مردم و حکومت اسلامی دانست و بیان داشت: انسان هایی که مال خود را در کمک به محرومان انفاق می کنند، برکات والایی از جانب خداوند به آنان می رسد که بسیار ارزشمند است.

شاکر برآبادی در پایان این جلسه تأکید کرد: پرداخت زکات زمینه ساز وحدت و همدلی مسلمان است وعظمت جمهوری اسلامی ایران را نیز به همراه خواهد داشت بنابراین پرداخت زکات رضایت حق تعالی را به همراه دارد و سبب می شود دل ها و قلب ها به هم نزدیک شوند .

گفتنی است؛ سومین جلسه شوراي هم انديشي زکات کميته امداد امام خمینی(ره) تربت جام با حضور ائمه جمعه، معاون فرماندار، بخشداران، روحانيون و روساي ادارات و نهادها، اصحاب رسانه و جمعي از امدادگران اين نهاد  در محل جهاد کشاورزی اين شهرستان برگزارشد
ارسال نظرات
پر بیننده ها