خبرهای داغ:
مفسر قرآن گفت: اذان گفتن از ماذنه ها به شکل کامپیوتری هنر نیست؛ بلکه باید اذان از حلقوم مسئولان، بزرگان و مردم بیرون بیاید که مردم به نماز گرایش پیدا کنند؛ بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید مطهری شخصا در حوزه و اماکن دیگر اذان می گفتند، ولی امروز برخی از این کار ابا می کنند و کسر شان خود می دانند.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۴۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیش از ظهر امروز در دومین اجلاس نماز استان قم گفت: فعالیت های زیادی در عرصه نماز انجام شده است ولی باید به کارهایی نگاه کرد که انجام نشده است.

وی افزود: اگر کاری در خصوص نماز قرار باشد انجام شود باید در قم انجام شود زیرا بیشترین اسلام شناس در این شهر قراردارد؛ باید کاری کرد که جوانان این شهر بهترین جوانان کشور باشند و اگر نباشد یک جای کار ایراد دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: امروزه در جامعه ما به فرهنگ زکات نیز توجه نمی شود، زیرا در زمینه زکات کار کمتری انجام شده است؛ فعالیت های گسترده ای در خصوص حج انجام می شود، ولی در زمینه زکات کسی حاضر نیست کار کند.

هنوز هزاران مسجد بدون امام جماعت است
استاد قرآن بیان کرد: هنوز هزاران مسجد بدون امام جماعت است پس هنوز جای کار بسیاری در کشور وجود دارد؛ اگر کسی مایل به هجرت نیست  علم و استعداد خود را در اختیار دیگران قرار دهد نباید به او مشاغل مهم داد.

مسئول ستاد نماز کشور عنوان کرد: بسیاری از جوانانی که به جبهه رفتند اهل مسجد بودند و اگر فردا هم به کشور ما حمله شود نیز همین جوانان مسجدی به جبهه می روند؛ به همین خاطر باید مساجد را آباد کنیم.

وی افزود: امروز آمارهایی داده می شود که مثلا در شهر قم چند مسجد نماز صبح اقامه می کنند که این مساله خوب نیست در حالی که پس از این همه سال  بعد انقلاب، نباید به این تعداد مسجد راضی باشیم.

استاد قرائتی بیان کرد: اذان گفتن از ماذنه ها به شکل کامپیوتری هنر نیست؛ بلکه باید اذان از حلقوم مسئولان، بزرگان و مردم بیرون بیاید که مردم به نماز گرایش پیدا کنند؛ بزرگانی چون شهید بهشتی و شهید مطهری شخصا در حوزه و اماکن دیگر اذان می گفتند، ولی امروز برخی از این کار ابا می کنند و کسر شان خود می دانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور عنوان کرد: مشکلات زیادی در بحث تفسیر و نهج البلاغه وجود دارد؛  زیرا امروز همه مردم سن حضرت علی اصغر(ع) را می دانند، ولی کسی نمی داند که نهج البلاغه چند خطبه دارد.

وی افزود: تمام کمالات در نماز جانمایی شده است،  هر کسی به آن بپردازد همه این خوبی ها را به دست می آورد.

قم مهمترین شهر شیعه کره زمین است
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان کرد: شهر قم کوثر است، به همین خاطر باید تمام ارکان این شهر با مراکز دیگر فرق کند و شهری قرآنی و خدایی باشد؛ قم مهمترین شهر شیعه کره زمین است و به همین دلیل نباید به کارهای اندک قانع شویم.

استاد قرآن بیان کرد: در حال حاضر 100 طلبه متخصص تبلیغ نماز هستند که باید از این ظرفیت برای توسعه فرهنگ نماز در استان و کشور استفاده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها