با وجود اینکه دوباره فصل کاشت گندم در کوثر فرا رسیده و نزدیک به 5 ماه از برداشت این محصول در شهرستان می گذرد؛ ولی همچنان قسمتی از مبلغ دریافتی و حق الزحمه برخی از گندم کاران پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۴۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، گندم کاران کوثری که 5 ماه پیش حاصل دست رنج خود را پس از 9 ماه تلاش بی وقفه به امید شعار "خرید تضمینی" دولت به پنج مرکز خرید گندم تحویل داده بودند، برخی از آنها کماکان در انتظار قسمتی از مبلغ دریافتی خود هرچند اندک ولی مشکل گشا هستند.

شعار"خرید تضمینی" دولتمردان که امسال هم طبق روال سالهای گذشته دیر به سرانجام رسید؛ پس از گذشت 2 ماه از زمان تحویل گندم به سیلوها و تعاونی ها که انتظار می رفت به طور کامل و یکجا حق الزحمه گندم کاران پرداخت شود، بخشی از این مبالغ برای برخی از کشاورزان واریز شد؛ بطوری که برخی از کشاورزان از مبلغ دریافتی خود چندان سود و خیری ندیدند.

این درحالی است که با وجود گله مندی گندم کاران، همچنان قسمتی از مبلغ دریافتی برخی از کشاورزان نیز باقی مانده است که می بایست مسئولین در پرداخت مبالغ مطالبه شده از سوی گندم کاران تعجیل کنند.

پیش از این و در همان ابتدای کار مسئولین امر در مناطق مختلف کشور، استان و شهرستان خبر از پرداخت سریع و به موقع پول گندم کاران داده بودند؛ برداشت تقریباَ 15 هزار تن گندم از سطح مزارع شهرستان کوثر که بنا بر اظهارات مسئولین امر با افزایش 3 برابری نسبت به سالهای قبل روبرو شده بود، امید را در دلهای کشاورزان زنده نگاه داشته که انتظار می رود با پرداخت سریع مطالبات این قشر زحمت کش هرچند اندک حقی از کسی ضایع نشود.

در این میان هستند قشر کم درآمد جامعه که فقط چشم خود را به اندک درآمد های کشاورزی دوخته اند تا معیشت خود را بگونه ای بگذرانند؛ اما چون پول گندم خود را در اسرع وقت دریافت نمی کنند به ناچار و با کسر قیمت، گندم خود را به دلالان تحویل می دهند.

گفتنی است که قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12705 ریال و گندم دوروم 13068 تعیین شده بود.

ارسال نظرات