همایش سه ساله های حسینی و کودکان انقلابی در شهرستان بانه به منظور آشنایی با واقعه کربلا و مصائب دختر سه ساله امام حسین(ع)برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۵۰
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) فرزند سه ساله امام حسین(ع) همایشی تحت عنوان سه ساله های حسینی و کودکان انقلابی با همت حوزه خواهران شهیده سمیه سپاه بانه با حضور مادران سوگوار و فرزندانشان در محل حسینیه خاتم الانبیای این شهر برگزار شد.

 

آرزو فرجخواه، فرمانده حوزه خواهران سپاه بانه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس در این شهرستان، مهمترین هدف از برگزاری این همایش را آشنایی کودکان با واقعه کربلا و تجلیل از مقام شامخ حضرت رقیه(س) برشمرد و افزود: با توجه به اینکه امسال این برنامه برای اولین بار در شهرستان برگزار شد خوشبختانه استقبال مادران و فرزندانشان در این مراسم بسیار چشمگیر بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسین اسدی از روحانیون حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه بانه نیز که سخنران اصلی این همایش بود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای کربلا به عبرت آموزی از این واقعه بزرگ تاکید کرد و گفت: امام حسین(ع) برای حراست از اسلام ناب محمدی(ص) از همه هستی خود گذشتند بطوریکه شهادت کودک شیر خواره ایشان حضرت علی اضر و حضرت رقیه دختر سه ساله امام نمونه بارز این فداکاری و ایثار بزرگ است.

 

اسدی، برگزاری اینگونه مراسمات را یکی از راه های تداوم قیام امام حسین(ع) و تبیین آموزه های عاشورا برای کودکان برشمرد و گفت: آوردن بچه ها به مراسمات سه ساله های حسینی، شیرخوارگان و مجالس تعزیه امام حسین(ع) نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در بین  فرزندان خواهد داشت که نتایج این تربیت در آینده خود را نشان خواهد داد.

 

وی در ادامه به عنوان سخنران این مراسم به ذکر مصائب وارده بر خاندان امام حسین(ع) به خصوص به خواهر ایشان حضرت زینب کبری(س) و دردانه سه ساله اش حضرت رقیه(س) پرداخت و پس از سخنرانی ایشان یکی از اردتمندان به اهل بیت پیامبر(ص) نیزدر عزای امام حسین(ع) و یارانش مرثیه خوانی کرد.

 
ارسال نظرات