معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان:
بيش از 700 صنعت گر چاقوساز در 500 كارگاه چاقوسازي زنجان مشغول به كارند.
کد خبر: ۸۷۷۵۸۶۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون صنايع دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري زنجان در دومين نشست هم انديشي با چاقوسازان زنجاني گفت: دومين نشست هم انديشي با چاقو سازان زنجاني روز گذشته با حضور نمايندگان دستگاه هاي دخيل در اين مصوبه به رياست رييس اتاق اصناف با حضور جمعي از توليدكنندگان و توزيع كنندگان چاقو برگزار شد.

محمود علي محمدي افزود: در اين نشست به دغدغه هاي چاقو سازان پرداختند و مقرر شد موضوع از سوي مسئولان پيگيري شود.

در پي الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در رابطه با جرم بودن حمل سلاح سرد و ممنوعیت تولید و عرضه آنها چاقو سازان زنجاني با امضاء طوماري خواستار رسيدگي به اين موضوع شدند. پس از آن نمايندگان زنجان در مجلس شوراي اسلامي روز جمعه 14 آبانماه در نخستين نشست هم انديشي با چاقوسازان به مسائل و دغدغه هاي آنها پرداختند.

دومين نشست هم انديشي با چاقوسازان نيز روز گذشته 18 آبانماه با حضور نمايندگان دستگاههاي متولي به رياست رييس اتاق اصناف و با حضور جمعي از توليدكنندگان و توزيع كنندگان چاقو برگزار شد.

گفتني است در 500 كارگاه چاقوسازي زنجان بيش از 700 صنعت گر چاقوساز مشغول به كارند و زنجان قريب به 1400 تاجر چاقوساز دارد.

از اينرو حدود 10 هزار نفر در اين استان از اين محل ارتزاق مي نمايند كه با اين مصوبه دچار سردرگمي شده اند.

چاقوسازان زنجاني اميدوارند كه با حمايت هاي مسئولان، آسيبي به اين صنعت نرسد چراكه از قديم الايام تا كنون چاقوي زنجان زبانزد بوده و هست.

ارسال نظرات