رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از ارائه ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت های دانش بنیان هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۰۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرنگار مهر، بهزاد سلطانی ظهر پنجشنبه در نشست معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی که به ریاست علی رئوفی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان برگزار شد، افزود: این میزان تسهیلات به ۱۹ شرکت دانش بنیان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان با دارا بودن ۱۹ شرکت دانش بنیان ۷دهم درصد از مجموع آنها به خود اختصاص داده است، افزود: با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های هرمزگان تعداد شرکت های دانش بنیان هرمزگان می تواند عدد بالاتری باشد که تحقق آن مستلزم تلاش های پارک علم و فناوری، دانشگاه های استان، صنایع و... است.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور افزود: منابع قابل توجهی برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده است که نیازمند فعالیت بیشتر شرکت های دانش بنیان است تا بتوان سهم بیشتری از آنها به هرمزگان اختصاص یابد.

سلطانی با تاکید بر اینکه صنودق نوآوری و شکوفایی هیچ گونه سهمیه بندی استانی در ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان ندارد، گفت: هرچه تداد شرکت های دانش بنیان استانی بیشتر شود اعتبارات بیشتری نصیب آنها می شود.

وی ادامه داد، صندوق نوآوری و شکوفایی در همه مراحل از تولید نمونه صنعتی تا توسعه خط صادرات و انتقال فناوری همراه شرکت های دانش بنیان هست.

به گفته رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور ، برای ساخت نمونه صنعتی محصول تسهیلات با سود ۴ درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد و برای مراحل پس از آن و صادرات تسهیلات با سود ۱۱ درصد در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار می گیرد.

وی تصریح کرد، از زمان تاسیس صندوق که چهار سال می گذرد تسهیلاتی با مبلغ کف ۲۰ میلیون و سقف ۲۳ میلیارد تومان به متقاضیان اعطا شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو هزار و ۷۵۹ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۵۰۰ شرکت در پارک های علم و فناوری و مابقی در سطح شهر پراکنده هستند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از ساماندهی شرکت های دانش بنیان و تقویت آنها خبر داد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به دنبال ایجاد مجتمع های فناوری است تا از این طریق بتواند محل استقرار شرکت های دانش بنیان را فراهم آورد که تاکنون سه مجتمع در استان های کشور راه اندازی شده است و ۱۵ مورد دیگر نیز در دست بررسی است.

وی بیان داشت: این کار علاوه بر اینکه محل استقرار شرکت های دانش بنیان را فراهم می کند، اثرات فرهنگی نیز بر جامعه می گذارد و مردم را با مفهوم فناوری و تشویق آنها برای ورود به عرصه دانش بنیان و فناوری سوق می دهد.
ارسال نظرات