خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ؛

مداحان و ذاکرین اهل بیت در جامعه امروزی نقش ویژه ای بر دوش دارند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت:مداحان و ذاکرین اهل بیت در جامعه امروزی نقش ویژه و زحمات زیادی را باید بر دوش بکشند.
کد خبر: ۸۷۷۵۹۹۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سهرابی پیش از ظهر امروز در اولین یادواره شهدای مداح و شاعران آئینی استان گلستان اظهار کرد: ما در استان مدت هاست که در امر برگزاری اجلاسه 4000 شهید استان گلستان هستیم، و در این خصوص مراسمات بسیاری برگزار شده است، تا این اجلاسیه به صورت باشکوهی در سطح استان اجراء شود.

وی در خصوص مقام بالای امام حسین (ع) گفت: اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر حرکتش به سوی عراق مردم را دعوت به ظلم ستیزی میکرد و از خطابه مردم دست برنمی داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان افزود: امام حسین (ع) هم زباناً در راه خدا گام برمی داشت هم عملاً لذا هدف امام هم رهایی مردم از ظلم بود و هم هدایتشان به سوی راه سعادت و خداشناسی و در راه رضایت خداوند تن به هر سختی می داد تا رستگار شود.

سهرابی با بیان این مطلب که امام حتی دشمنان خود را دعوت به دین می کرد تاکید کرد: دشمنانی که صف کشیده بودند تا امام و اهداف امام را از بین ببرند، امام حتی برای آنها نیز احترام قائل بود و برای آنها سخنرانی میکرد تا از طریق تبلیغ زبانی بتواند آنان را از گمراهی و ظلالت نجات دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر اباعبدالله الحسین(ع) تا قبل از ظهر عاشورا مشغول به تبلیغ لسانی بود بعد از ظهر عاشورا هدایت او به صورت عملی صورت گرفت و در مقابل دشمن کوتاه نیامد، و برای دفاع از دین رسول خدا عملاً وارد میدان شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به جایگاه ویژه مداحان در جامعه افزود: مداحان و ذاکرین اهل بیت در جامعه امروزی نقش ویژه و زحمات زیادی را باید بر دوش بکشند، مداحان با بیان زندگی نامه امام و رشادت های آن زمان، راه آنها را باید ادامه دهند.

سهرابی تاکید کرد: شأن و منزلت روضه خوان امام حسین(ع) آنقدر بالا است که خداوند در بهشت دری را بنا نهاده که مخصوص روضه خوان امام حسین(ع)  است، و از این در کسانی میتوانند وارد بهشت شوند که روضه امام را بر روی زبان خود جاری کرده اند.

وی در خصوص پیاده روی اربعین هم سخن به میان آورد و تصریح کرد: اگر امروز مردم ما به سوی کربلا مانور دینی، مذهبی و سیاسی دارند و به صورت پیاده این سختی را به خود تحمل می کنند می خواهند به جهانیان بفهمانند که تا وقتی زنده هستیم دین امام حسین را می خواهیم زنده نگه داریم، و راه امام حسین(ع) را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها