خبرهای داغ:
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

آمریکا دارای سابقه مفتضح در ظلم ملت‌ها است/فیش‌های نجومی و اختلاس‌ها مایه شرمندگی است

امام جمعه قم گفت: ایران آزاد، مستقل و مقتدر، سرنوشت، آرمان و ایده‌های خود را با جناح‌های داخلی و دعواهای درونی احزاب و دولتمردان آمریکایی گره نزده است، ما راه و مسیر خود را طی می‌کنیم و مسائل و حوادث داخلی آنها را مهم نمی‌شماریم.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۵۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه اسلام انسان‌ها را به قدردانی از خدمات یکدیگر فراخوانده است، اظهار کرد: انسان‌ها در فرهنگ دینی شاکر خدمات یکدیگر هستند و این اصل هم در روابط کلان اجتماعی و هم در روابط بین فردی صادق و حاکم است.

وی با اشاره به اینکه تشکر کردن از وسایل خیر مانند پدر، مادر، معلم، و... مکمل شکر خداوند است، افزود: کمال شکر در این است که انسان از واسطه‌های خدمت هم تشکر کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شکر خالق و مخلوق یکدیگر را تکمیل می‌کنند و شکر مخلوق در واقع شکر کردن خداوند است، بیان کرد: باید تشکر از مخلوق برای شکر خالق در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا به عنوان نماد تمدن مادی و استکباری جهان اظهار کرد: شناخت دشمن از ضروریات پیمودن درست مسیر است.

اعرافی با بیان اینکه دنیا بداند که ایران آزاد، مستقل و مقتدر، سرنوشت، آرمان و ایده‌های خود را با جناح‌های داخلی و دعواهای درونی احزاب و دولتمردان آمریکایی گره نزده است، بیان کرد: ایران در جنگ‌های بچگانه داخلی اینها هیچگاه وارد نشده و رفت و آمد این فرد و آن فرد را مهم نمی‌دانیم. آمریکا دارای سابقه مفتضح در ظلم ملت‌ها است و ما راه و مسیر خود را طی می‌کنیم و مسائل و حوادث داخلی آنها را مهم نمی‌شماریم.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا هر از چندگاهی به فروپاشی از درون این تمدن مادی توجه می‌کنند، بیان کرد: همانگونه که بزرگان ما گفته‌اند عمق تمدن غربی در حال فروپاشی است و در درون خود مشکلات فراوانی دارند و گاهی 99 درصد مردم آمریکا آن را احساس می‌کنند و آنها در چنگال احزاب و دولتمردان آمریکایی گرفتار هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این قدرت پوشالی در حال فروریختن است و برخی از قدرت‌های ضعیف می‌خواهند با وصل شدن به این قدرت پوشالی خودشان را حفظ کنند، افزود: قدرت‌های ضعیف باید بدانند که روزی تسلیم اراده ملت‌ها خواهند شد.

وی افزود: دنیا در حوادث اخیر، مردم شناسی، آینده نگری و پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب را مشاهده کردند؛ رهبر انقلاب مردم شناسی عمیقی نسبت به آمریکایی‌ها دارند و رهبر ما با الهام از معارف الهی و بصیرت والا عمق جریانات آمریکا را می‌شناسند. بدانید عمق مسائل شما در تیررس فکر و بصیرت رهبری و بزرگان ما است و آنها از آگاهی رهبر ما حیرت زده شدند.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که سیاست‌های آمریکا تغییری نکرده است و این فرد منتخب اگر می‌خواهد به خواست مردم توجه کند باید پرونده آمریکا را در عراق، سوریه و لبنان ورق بزند و تغییر دهد.

وی با بیان اینکه ما کشور مستقل هستیم و در برابر زیاده‌ خواهی‌ها کوتاه نخواهیم آمد گفت: اگر می‌خواهید راه گذشتگان خود را ادامه دهید بدانید که قدرت شما حتما فرو خواهد ریخت.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و عرض ادب میلیون‌ها نفر به پیشگاه سالار شهیدان است، گفت: اربعین پاسداشت قیام سالار شهیدان و پشتوانه حرکت مظلومان عالم است. از همه شرکت کنندگان در این راهپیمایی عظیم باید تشکر کرد و امیدواریم که امسال هم مانند سال‌های قبل شاهد حماسه بزرگ و کم‌نظیر تاریخی باشیم. امیدواریم که این حماسه با نظم و انضباط و رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی برگزار شود.

وی ضرورت مبارزه با پرونده‌های فساد در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: فیش‌های نجومی و اختلاس‌ها مایه شرمندگی است و همه باید در صدد اصلاح نظام اداری و اقتصادی باشیم. شایسته نیست که ایران اسلامی با چنین پرونده‌های زشتی روبه‌رو باشد.

اعرافی تاکید کرد: باید قوا در کنار یکدیگر فرمان رهبری را شنیده و در برابر فساد مبارزه جدی داشته باشند و امیدواریم که همه دست اندرکاران بیش از گذشته به این مقوله مهم بپردازند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار