خبرهای داغ:
استاد حوزه در جمع مادران دانش آموزان دختر واحدهای پیشگام ناحیه نجف آباد عنوان نمود:

جامعه و ملتی که عالم به زمانه نباشد به بدبختی گرفتار می شود

اولین جلسه با موضوع آسیب های اجتماعی و راهکارهای آن با حضور مادران دانش آموزان واحدهای پیشگام فرزانگان امین و شهید ایمانیان به همت حوزه بسیج دانش آموزی حضرت زینب(س) نجف آباد در هنرستان شهید ایمانیان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۷۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از نجف آباد نجف آباد؛ در این جلسه استاد حوزه خانم سالک در ابتدا با اشاره به آیات قرآن و روایات به مقام مادر و زن از نظر اسلام و نیز جایگاه مهم تربیتی ایشان پرداختند و در ادامه گفت: طبق روایات فرزند صالح ریحانه است و اگر در دنیا خیری انجام دهد در آخرت مقام بزرگی برای والدین بدنبال دارد. شما مادران نقش مهمی در تربیت فرزندان دارید پس باید عالم به زمان خود باشید چرا که جامعه و ملتی که عالم به زمانه نباشد به بدبختی گرفتار خواهد شد، شما باید با علم فرزندانتان پیش بروید تا در امر تربیت نسلی متعهد دچار مشکل نشوید.

وي در ادامه افزود: در مرحله اول باید دشمن شناسی قوی داشته باشید و زمانه خود را بشناسید سپس آزادانه ترقی داشته باشید. پس از آن ارزش وجودی تان را بشناسید که اگر هویت خود را نشناسید نمی توانید در هویت شناسی به فرزندتان کمک کنید و در نهایت به انسان سازی در جامعه کمک کنید. از طرفی نیز می توان گفت که مشکلات فرهنگی و اعتقادی که در نسل جوان و نوجوان امروز ما مشاهده می شود بدلیل عدم شناخت مبدأ و معاد است پس مهم این است که شما خود این دو اصل را شناخته و به فرزندان خود نیز بیاموزید تا امانتی را که به شما سپرده شود بخوبی تربیت نموده و در نهایت جامعه ای سالم داشته باشید.

ارسال نظرات