نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دو گانگی در رفتار آمریکا را نشأت گرفته از خوی استکباری دانست و گفت: ماهیت توافق برجام به خودی خود 85 درصد به نفع آمریکا بوده و تنها 15 درصد برای ایران منفعت خواهد داشت، اما شاهد آن هستیم که آمریکا با یک بدعهدی کامل حتی زیر بار همان تعهداتی هم که داده است نمی‌رود.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۸۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی این هفته کلانشهر اراک با اشاره به کارنامه ننگین آمریکا در برابر ملت ایران گفت: ظلم و ستمی که آمریکا بر ملت ایران روا داشته است غیرقابل بخشش است؛ جنایاتی که امروز دنیای استکبار در مقابل کشورهای مسلمان مرتکب می شود هرگز از تاریخ جهان اسلام پاک نمی شود.

وی افزود: آمریکا و دشمنان اسلام با حمله به کشورهای اسلامی مانند عراق، بحرین و سوریه جنایات وحشیانه‌ای را مرتکب شده‌اند و این در حالیست که در دنیای اسلام دنیایی مظلوم است اما هرگز در مقابل دشمن تسلیم نشده‌اند چراکه وعده الهی پیروزی مسلمانان بر کفر و دشمنان، به طور قطع محقق می‌شود و جنایتکاران به سزای اعمال وحشیانه خود میرسند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در شرایطی که آل‌سعود با همراهی جنایتکاران منافق متحجر در منطقه سعی دارند تا راه سعادت و هدایت بشریت و مکتب حسینی را سد کنند، عاشقانه و دل باختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید با توسل و تمسک به امان عصر(عج) ‌در همه سنگرها حضوری فعال آگاهانه و آموزنده داشته باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی یکی از راه‌های مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام است و ما باید از زبان هنر اسلامی و ایرانی برای ترویج فرهنگ عاشورا به درستی بهره بگیریم.

وی افزود: نقشه شوم آمریکا علیه اسلام هیچ گاه تعبیر نمی‌شود، آمریکا در جنگ تحمیلی با حمایت از صدام و طرفداری از رژیم بعث در قطعنامه 598 و غارت اموال کشور جنایت‌هایی را علیه جمهوری اسلامی مرتکب شد ولی با روشن فکری‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری نقشه‌های شوم آنان نقش بر آب شد.

امام جمعه اراک تاکید کرد: آحاد جامعه وظیفه داریم برای عزت اسلام از هیچ کوششی دریغ نکنیم چراکه در این برهه از زمان دشمن در کمین انقلاب نشسته و همه ما وظایف خطیری بر عهده داریم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به بد عهدی آمریکا در توافق برجام گفت: ماهیت توافق برجام به خودی خود 85 درصد به نفع آمریکا بوده و تنها 15 درصد برای ایران منفعت خواهد داشت، اما شاهد آن هستیم که آمریکا با یک بدعهدی کامل حتی زیر بار همان تعهداتی هم که داده است نمی رود.

وی افزود: دو گانگی در رفتار آمریکا نشأت گرفته از خوی استکباری آنان است و طبق دستورات دین مبین اسلام نباید در برابر ظلم و مستکبران سکوت کرده و به آنان اطمینان کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط مصلحت‌آمیز و روابط صمیمانه با دیگر کشورها هستند ولی متاسفانه کشورهای غربی چشم دیدن این روابط را ندارند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به جنایات آل‌سعود در منطقه گفت: در این روزها شاهد جنایت‌های آل‌سعود نسبت به مردم مظلوم یمن و بحرین هستیم؛ متاسفانه این دست نشانده استکبار در منطقه برای رسیدن به هدف شوم خود هزاران کودک و زن و مرد را به خاک و خون کشیده است، کاهش قیمت جهانی نفت با کمک عربستان یکی دیگر از خیانت‌های این رژیم منفور است.

وی افزود: امام حسین(ع) برترین عمل را جهاد و ایستادگی و مقابله با ظالمان می‌داند چراکه اصل مبارزه با ظلم و ستم مستکبران یک امر دینی و قرآنی است.

امام جمعه اراک با اشاره به لزوم توجه بیش از پیش به توانایی‌ها و ظرفیت‌های داخلی گفت: واحدهای بزرگ تولید استان که بسیاری از آن ها در خاورمیانه نمونه هستند باید احیا شوند. هرگونه کوتاهی در مسئولیت و بی‌توجهی به ظرفیت‌ها خیانت محسوب می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به استقلال و خود کفایی ایستادگی در برابر توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات