امام جمعه الشتر گفت:امروز اربعین حسینی به یک دانشگاه عظیم بصیرت در دنیا تبدیل شده و هر روز بر نور و جوشش و خروش عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) برای زیارت آن حضرت در اربعین افزوده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۸۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،امام جمعه الشتر با اشاره به انتخابات اخیر در آمریکا گفت: دلخوش کردن به آمریکا و باورداشتن سیاست‌های سران کاخ سفید، اتلاف وقت و فاصله گرفتن از ملت است.

 حجت‌الاسلام «سید سجاد موسوی» در خطبه‌های این هفته نمازجمعه الشتر با اشاره به اهمیت و عظمت عزاداری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، به روایات وارده در این رابطه اشاره و اظهار داشت: علت گرامی‌داشت اربعین حسینی، وجود روایات فراوان از ائمه معصومین(ع) در ارتباط با این موضوع، مستندات تاریخی در این مورد و بازگردانده‌ شدن سر مبارک امام حسین(ع) و دفن آن در کنار پیکر مطهر آن حضرت در چهلمین روز از شهادت ایشان است.

وی افزود: امروز اربعین حسینی به یک دانشگاه عظیم بصیرت در دنیا تبدیل شده و هر روز بر نور و جوشش و خروش عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) برای زیارت آن حضرت در اربعین افزوده می‌شود.

خطیب جمعه الشتر ادامه داد: امروز همه نگاه‌ها به این مراسم بزرگ است چرا که این راهپیمایی نشان از عظمت بیش از پیش اسلام و افول روزافزون شیاطین و طاغوتیان است.

وی در ادامه با اشاره به جلسه مسئولان ارشد کشور در خصوص آسیب‌های اجتماعی، گفت: بزرگترین دغدغه موجود در کشور، رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر و بیکاری است.

⬅️وی با بیان اینکه نباید فرهنگ خاص یک منطقه به کل کشور تعمیم داده شود، افزود: مشکلات و معضلات موجود در هر منطقه می‌بایست توسط نخبگان بومی آن منطقه حل شود و نه اینکه یک تصمیم کلان برای همه مناطق مختلف کشور با آداب و رسوم مختلف گرفته شود چرا که فرهنگ هر قوم به خودشان مربوط است و همچون دژی محکم مانع آسیب‌های مختلف اجتماعی می‌شود.

امام جمعه الشتر تأکید کرد: از تعمیم یک فرهنگ خاص به کل کشور باید جلوگیری شود چرا که با تعمیم فرهنگ یک منطقه به سایر مناطق کشور، فرهنگ‌های بومی هر منطقه دچار ضعف و فراموشی خواهد شد.

وی بیان داشت: بایستی رسانه‌ ملی در رفع آسیب‌های اجتماعی قدم بردارد و فرهنگ بومی مناطق مختلف استان را تقویت نماید.

امام جمعه الشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا اظهار داشت: در رابطه با نتیجه انتخابات اخیر در آمریکا، نه می‌توان خرسند بود و نه می‌توان اظهار ناراحتی کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های خصمانه سیاستمداران آمریکایی در قبال ملت‌های مستقل جهان و بخصوص ملت استکبارستیز ایران اسلامی، اضافه کرد: برای ما مهم نیست که چه کسی رییس جمهور آمریکا می‌شود چرا که معتقدیم هر کسی که وارد کاخ سفید شود، سیاست‌های استکباری را دنبال خواهد کرد و در صدد به استثمار کشاندن سایر ملت‌ها خواهد بود.

خطیب جمعه الشتر با بیان اینکه با تغییر رییس جمهور در آمریکا، سیاستهای این کشور در قبال ملت‌های دیگر تغییر نخواهد کرد تصریح کرد: دلخوش کردن به آمریکا و باورداشتن سیاستهای سران کاخ سفید، اتلاف وقت و فاصله گرفتن از ملت است.

وی تأکید کرد: سیاست‌های استکباری آمریکا با آمدن یا رفتن یک شخص تغییر نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، تنها کشور مبارز در مقابل مستکبرین است، خاطرنشان ساخت: ملت ایران اسلامی که آرمان‌های والای انقلاب و شهدا را دنبال می‌کند، هیچ‌گاه دست دوستی به سوی آمریکا دراز نخواهد کرد.

ارسال نظرات