امام جمعه دامغان:

انتخابات آمریکا پرده‌برداری از افتضاح بزرگ و چهره کریه سیاستمداران فاسد این کشور بود

امام جمعه دامغان گفت: تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی ماه‌های اخیر آمریکا پرده‌برداری از افتضاح بزرگ و چهره کریه سیاستمداران و دولت فاسد این کشور بود، حال آنکه مردم آمریکا با رأی دادن به ترامپ نارضایتی شدید خود را از سلطه جریان حاکم بر این کشور نشان دادند.
کد خبر: ۸۷۷۶۰۹۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته دامغان با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ورود ترامپ به کاخ سفید، اظهار داشت: افزود:  ترامپ، کلینتون یا هر فرد دیگری حاکم کاخ سفید می‌شد تفاوتی نداشت، زیرا رؤسای جمهور آمریکا عروسک خیمه شب‌بازی سرمایه داران یهودی و صهیونیست جهانی و تأمین کننده منافع اسرائیل غاصب هستند.

امام جمعه دامغان رأی دادن مردم آمریکا به ترامپ، علی‌رغم اطلاع داشتن از فساد اخلاقی و اقتصادی وی را نمایش حقیقت‌های جامعه آمریکایی و میزان اعتراضات مردم این کشور به سیاست های حاکمان آن دانست و خاطر‌نشان کرد: البته در نهایت تفاوتی بین کلینتون با ترامپ وجود ندارد زیرا سیاست های ظالمانه این کشور در بهره‌کشی و سوء استفاده از کشورهای ضعیف دنیا تغییری نخواهد کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به جنگ‌های نیابتی، کشتار گسترده مردم عراق و سوریه، راهبری و حمایت از حمله عربستان به یمن و کشتار مردم بیگناه آن و ظلم و جنایات آمریکا در دیگر کشورهای منطقه را چهره واقعی سیاست‌های این کشور برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان با انتقاد از برخی جریان‌ها و افراد در داخل کشور که می‌کوشند آمریکا و برقراری رابطه با آن را ناجی کشورمان نشان دهند، تصریح کرد: شرایط امروز ایالات متحده نشان می‌دهد که آمریکا خود همچون "حماری" در گل مانده است، چگونه می‌خواهد دموکراسی و حقوق بشر را به دیگر کشورها و ملت ها عرضه کند و حامی و ناجی ما باشد.

دوری از کتاب و کتابخوانی خسران بزرگ برای هر ملت است

امام جمعه دامغان در ادامه با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت فرهنگ مطالعه در رشد و توسعه پایدار کشور، گفت: برای هر ملت خسران بزرگی است که افراد آن جامعه با کتاب مأنوس نباشند و از آموختن تازه‌ها و مفاهیم ناب حیات با کتابخوانی غفلت نمایند؛ بی شک  دوری از کتاب و کتابخوانی پرخسارت‌ترین تنبلی‌ها است.

وی با اشاره به تأکیدات بسیار رهبر معظم انقلاب نسبت به اشاعه فرهنگ خرید و مطالعه کتاب، خاطر نشان کرد: کتاب به انسان بینش و معرفت می بخشد، نخستین هدیه خوادند به پیامبر اعظم(ص) کتاب بود، آنها که علم و قلم نوشتن را دارند باید بنویسند و دیگران باید بخوانند و بهره ببرند؛ کتابخوانی باید در سبد وقت و هزینه خانواده ایرانی جای مشخصی داشته باشد.

حمایت از سرمایه گذاران و اشتغالزایی را وظیفه خود می دانم

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر مقدمه‌ای مبنی بر بازدید از برخی واحد‌های صنعتی این شهرستان از جمله بازدید سه مجموعه ، فرا قطعه متین (بتن سازی) با 110 کارگر مشغول به‌کار در حال تکمیل، متین خودرو با دستگاه‌های عظیم خریداری شده و 30 کارگر در حال ساخت و گلخانه در حال سخت شرکت متین با فرآیند 100 درصد صنعتی و 30 کارگر مشغول به‌کار؛ به انتقاد شدید از برخی مسئولان این شهرستان که با شعار توسعه کشاورزی توسعه صنعتی این شهرستان را نفی می‌کنند پرداخت.

امام جمعه دامغان با ذکر این نکته که با وجود کم‌آبی و گاه بی آبی رنج دهنده در بسیاری از روستاهای دامغان چگونه برخی آقایان شعار توسعه کشاورزی می‌دهند، گفت: برخی بدون توجه به نیاز دامغان به توسعه متوازن در هر دو بخش و ایجاد اشتغال برای جوانان و خانواده‌ها، سرمایه‌گذاری که میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری نموده یا قصد سرمایه گذاری در صنعت دامغان را دارد ناراضی نموده و فراری می دهند.

وی با بیان اینکه برخی متأسفانه مسؤولان به صرف اختلاف با نماینده قبلی شهرستان یا اینکه فلان سرمایه‌گذار را نماینده پیشین آورده یا این طرح صنعتی در دوره‌های گذشته پایه گذاری شده با آن مخالفت می‌کنند و موجبات بیکاری عده‌ای را فراهم می‌کنند، افزود: انگ زدن به سرمایه گذاران و فراری دادن آنها در شرایطی که بیکاری مهمترین مشکل مردم شهرستان دامغان است به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

امام جمعه دامغان با اشاره به تشکیل جلسه در دفتر وی برای وساطت و جلوگیری از بیکاری حدود 100 نفر از کارگران یکی از کارخانه‌های این شهرستان با حضور فرماندار دامغان و دیگر تلاش‌ها برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و افزایش بیکاران گفت: تا هنگامی که بنده امام جمعه دامغان هستم از سرمایه‌گذارانی که در این شهرستان تولید اشتغال کنند نهایت حمایت و پشتیبانی را خواهم کرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار