خبرهای داغ:
امام جمعه اردستان:

سرانه مطالعه در این شهرستان نگران کننده است

حجت الاسلام دهشیری افزود: این وضعیت زیبنده یک شهرستان با این سابقه فرهنگی و تمدنی طولانی مدت و تاریخی نیست و زیبنده است مردم گام های موثری در این راه و مطالعه جدید و مفید بردارند.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۰۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردستان،امام جمعه اردستان اظهار کرد: با توجه به هفته کتابخوانی و اینکه  مقام معظم رهبری در خصوص کتابخوانی دغدغه خاصی را دارد ولی اردستان با شش کتابخانه و تنها دو هزار و 500عضو متاسفانه سرانه کتابخوانی پایینی دارد.

حجت الاسلام حسن دهشیری درخطبه های نمازجمعه در محل مسجد موسی بن جعفر(ع) اردستان گفت: این وضعیت زیبنده یک شهرستان با این سابقه فرهنگی و تمدنی طولانی مدت و تاریخی نیست و زیبنده است مردم گام های موثری در این راه و مطالعه جدید و مفید بردارند.

با توجه به روایات واسناد تاریخی اربعین از جایگاه خاصی در بین مسلمانان جهان برخوردار بوده ودر بعضی از کشورها آن را پایگاه ویژه ای برای خود می دانند.

وی افزود: همانطور که نماز ستون دین برای مسلمانان است زیارت اربعین هم ستون ولایت است و در اربعین بزرگترین اجتماع معاصر را خواهیم داشت که این خود عزت شیعه را می رساند.

به اعتقاد وی، این برای این است که که آنها فکر نکنند شیعیان متفرق هستند و اتحاد ندارند بنابراین از اربعین نباید به سادگی گذشت زیرا این اربعین است که دشمن کور کن است.

خطیب نمازجمعه اردستان با بیان اینکه چهل وپنجمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا انتخاب شد و برای ما فرقی نمی کند دموکرات باشد یا جمهوری خواه تصریح کرد: ترامپ دو ویژگی دارد، یکی اینکه پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است و دیگر اینکه بی سواد ترین افراد از نظر سیاسی به شمار می رود که این فرد می خواهد آینده آمریکا را رغم بزند.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی که به اذعان خود ۳۳هزار کشته فقط با سلاح گرم در آمریکا رخ می دهد و ۴۲میلیون نفر از گرسنگی در آمریکا رنج می برند یعنی یک پنجم مردم آمریکا ولی حقوق بشرشان در کف خیابان مشخص می شود اما همین ها برای جهانیان عرض اندام می کنند.

امام جمعه اردستان با بیان اینکه ایران اسلامی اینقدر قوی بوده که تاکنون کمر چند رییس جمهور ایالات متحده را به خاک نشانده و در برابر آنها تسلیم نشده است تصریح کرد: ما می بینیم بعضی افراد تا نام آمریکا برده می شود کامشان برای کسانی به آب می افتد که خودشان را  از لحاظ فقر و فحشا برای جهانیان رسوا کردند.

وی گفت: اتحاد اروپا به تازگیخواستار این شده تا در ایران دفتری بازگشایی کنند که بعضی افراد آن را به جاسوسخانه تعبییر کرده اند و ما معتقدیم که می خواهند با اعمال فشار ملت ایران را در سلطه و نفوذ عمقی خود قرار دهند.

 دهشیری با بیان اینکه جلساتی که در سطح بالای کشور گرفته می شود به سفارش مقام معظم رهبری است تصریح کرد: باید با آسیب های اجتماعی برخورد شود ومسئولان فرهنگی و افراد موثردر زمینه های طلاق، بیکاری که برای جامعه آسیب پذیر است کاری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار