خبرهای داغ:
آیت‌الله علما:

ذات آمریکا استکباری است

امام جمعه کرمانشاه ذات آمریکا را استکباری بیان کرد و گفت: امام راحل بر استقلال اقتصادی کشور تاکید داشتند که این مهم با وعده سر خرمن محقق نمی‌شود، بلکه نیازمند کار و تلاش است.
کد خبر: ۸۷۷۶۱۱۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: امام راحل فرمودند استقلال اقتصادی با کار و تلاش محقق می‌شود نه با کار و تبلیغات و در واقع به همه ما گوش‌زد کرده و متذکر شده‌اند که برای رفع وابستگی به بیگانگان تلاش و همت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه استقلال با حرف و وعده سر خرمن دادن درست نمی‌شود، عنوان کرد: هر استانی استعدادهای خاصی دارد و باید کار را در این کشور ثروتمند مدیریت کنیم و با استفاده از این ظرفیت‌ها برای ایجاد اشتغال گام برداشته شود.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه امام راحل شرط استقلال کشور را رفع وابستگی به بیگانگان بیان فرمودند، خاطرنشان کرد: باید شرایط اقتصادی کشور مدیریت شود تا بیکاری کاهش یابد و نیاز امروز کشور ایجاد اشتغال برای جوانان است.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه انتخابات آمریکا را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: همگان دیدند کاندیداهای انتخابات آمریکا چه بر سر یکدیگر آوردند و باید متوجه باشیم ذات آمریکا استکباری است و تصمیم‌گیری در این کشور در واقع با صهیونیست‌ها، سازمان جاسوسی سیا و دو مجلس است کشور است.

این مسؤول خطوط امام(ره) و مقام معظم رهبری را برای همه افراد تعیین‌کننده عنوان کرد و ادامه داد: اینکه در این کشور چه کسی سر کار بیاید مهم نیست، چراکه جنس آمریکا همین است و طی چند دهه در چندین کشور از جمله ایران نقشه‌های شوم و پلیدی را دنبال کرده است و عواقب نامناسبی به‌دنبال داشته است.

وی با تصریح بر اینکه مقام معظم رهبری اعتماد به آمریکا را اشتباه تاریخی بیان فرمودند و تجارب تجاوزگر بودن آمریکا را نشان می‌دهد، گفت: جوانان باید از طریق صاحبان تریبون‌ها و اهل قلم فلسفه انقلاب را بدانند و تاریخ کشور را مطالعه کنند.

علما با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمن و هشدار در این زمینه را باید همه جدی گرفته و مسؤولان مراقب باشند، تاکید کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری و هوشیاری متولیان امر جلوی نفوذ دشمن گرفته شده است.

وی به 23 آبان، روز حمایت از بیماران کلیوی و 24 آبان، سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مرجعیت و بزرگان اشاره کرد و گفت: یکی از توفیقات انقلاب تصویب قانون و تشکیل مجلس است و این از برکات انقلاب است و بهترین پشتوانه برای نظام است و با قوانین محکم با دنیا صحبت می‌کنیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سالروز وفات علامه طباطبایی، تصریح کرد: این عارف بزرگ استاد بزرگانی همچون بهشتی، حسن‌زاده‌آملی و... است که اشراف بر روایات، آیات و فلسفه داشت که در ریاضیات، هندسه، تفسیر و... حرف اول را می‌زد.

وی به برگزاری نمایشگاه کتاب اشاره کرد و خواستار این شد که جوانان این نمایشگاه را مورد استقبال قرار داده و کتاب‌های مفید را مطالعه کنند و اطلاعات خود را افزایش بدهند.

ارسال نظرات