نماینده ولی‌فقیه در استان در دیدار با خانوداه شهید قاسمی اشکفتکی گفت: غصه می‌خوریم به حال آن کسانی که عظمت شهدا را درک نکرده‌اند و به بیگانه دل‌بسته‌اند
کد خبر: ۸۷۷۶۱۲۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور در منزل شهید محمدحسن قاسمی اشکفتکی، ضمن تفقد از خانواده‌ی شهید، شهادت این شهید سرافراز مدافع حرم را تبریک و تسلیت گفتند. نماینده ولی‌فقیه دراستان و امام جمعه شهرکرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام در این دیدار شهدای مدافع‌حرم را از یک منزلت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار دانست و گفت: تمامی شهدا گرامی، بزرگ و مقرب به درگاه الهی هستند و گام‌های بلندی در جهت حیات بخشیدن به اسلام برداشته‌اند که در این بین شهیدان مدافع حرم و در بین همین شهدا، شهدایی مانند شهید قاسمی به طور ویژه از یک منزلت و جایگاه والا برخوردار هستند.

 نماینده ولی‌فقیه دراستان با اشاره به بازگشت پیکر مطهر شهید قاسمی به استان پس از گذشت سه ماه خاطرنشان کرد: تقدیر و إراده الهی آن بود که پیکر شهید قاسمی برای مدتی در سوریه بماند و به کشور باز نکرد تا به این واسطه هم درجات و عظمت بیشتر به این شهید عطا شود و هم به خانواده این شهید أجر و فضیلت بیشتر عطا کنند.

 امام جمعه شهرکرد تاکیدکرد: قطعا در این که پیکر شهید بعد از شهادتش به کشور بازنگشت و برای مدتی در منطقه مانده، حکمت و حقایقی نهفته است که ما از آن‌ها غافل هستیم و نمی‌توانیم آن را درک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام خاطرنشان‌کرد: چه بسا این شهید والا مقام یکی از آرزوهایش این بوده که پیکر مطهرش همانند مولا و مقتدایش حضرت اباعبدالله(علیه السلام) که در گودال قتلگاه چند روز و چند شب در زیر آفتاب داغ قرار گرفت این عزیز نیز به همین شکل به مولای خودش اقتدا کند و پیکر مطهرش برای مدتی در آن جا بماند.

 امام جمعه شهرکرد تصریح‌کرد: بین شهدا و اولیاء‌الهی و ائمه‌معصومین(علیه السلام) یک اسراری وجود دارد که ما از درک آن‌ها غافل هستیم و در دنیا نیز این اسرار آشکار نمی‌شود اما در روز قیامت که پرده‌ها کنار می‌رود و همه اسرار آشکار می‌شود، آن زمان است که انسان متوجه می‌شود خدای متعال و ائمه‌معصومین چه عظمت و بزرگی به شهدا عطا کرده و چقدر خسارت نصیب ما شده و از چه درجات بلندی محروم شده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌نکونام ارتباط و انس و الفت مردم به ویژه نسل جوان با شهدا را امیدبخش دانست و گفت: انسان وقتی این ارتباط و پیوند عمیق بین مردم و نسل جوان بین شهید و شهادت را در جامعه مشاهده می‌کند واقعا به آینده انقلاب و نظام اسلامی امیدوارمی‌شود. امام جمعه شهرکرد با ابراز تاسف از کسانی که در داخل به بیگانه دل می‌بندند.

وی تصریح کرد: انسان واقعا غصه می‌خورد به حال آن کسانی که دل‌خوش هستند به مسائل جهانی و انتخابات‌ها و تغییر و تحولات جهانی و متأسفانه از حقیقت و عظمت شهدا و عنایت‌هایی که خدای متعال به برکت همین شهدا به نظام اسلامی دارد و نظام به برکت همین عنایت‌ها و توجهات و ارتباط و پیوند جامعه با شهدا تا به امروز از همه حوادث و خطرات مصون مانده، غافل هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان با تجلیل از صبر و شکرگزاری پدر و مادر و خانواده‌ی شهید قاسمی خاطرنشان کردند: ادامه یافتن سلسله‌ی شهادت و رونق و صفای روزافزون این نعمت عظیم در جامعه، مرهون همین صبرها و شکرگزاری‌هاست و از خداوند می‌خواهیم که بر درجات آن شهید عزیز بیفزاید و با اولیاء خود محشور گرداند و خانواده‌ی این شهید را نیز مشمول باران الطاف و برکات خود فرماید و به ما توفیق درک حقایق شهادت و ادامه‌دادن راه شهدا را عنایت فرماید

ارسال نظرات