کد خبر: ۸۷۷۶۱۵۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه های نماز امروز این شهر گفت: پذیرفتن شکست و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درس خوبی برای نامزدهای انتخاباتی همه دنیا به ویژه در ایران است.
حجت الاسلام سید امان‌الله حسینی صدرافزود: اگر چه دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نطق های تبلیغاتی خود،به یکدیگر توهین کردند وهمدیگر را به فسادهای اخلاقی و مالی متهم کردند اما،بعد از اعلام نهایی نتیجه انتخابات،خانم کلینتون شکست را پذیرفت و به رقیبش تبریک گفت و حتی در پیامی از هوادارانش می خواهد نتیجه انتخابات را بپذیرند و به آن احترام بگذارند.
وی با قیاس نتیجه انتخابات اخیر رییس جمهوری آمریکا با نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 88 افزود: با وجود تایید صحت و سلامت انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 از سوی دست اندرکاران برگزاری انتخابات و مسئولان به ویژه رهبر فرزانه انقلاب اما عده ای هنوز با گذشت چندین سال در سلامت انتخابات تردید دارند و نمی پذیرند که حرکت نسنجیده آنها در فتنه 88  خلاف منافع ملی و مردم بوده است.
امام جمعه موقت یاسوج گفت:مسلمان بودن و شیعه بودن مردم ایران، واجب کرده است که به افکار عمومی و حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.
حجت الاسلام حسینی صدر نتیجه انتخابات امریکا را تعجب برانگیز و مایه حیرت رسانه ها ،کارشناسان و تحلیلگران سیاسی دنیا دانست و افزود: انتخاب ترامپ با خصوصیات عجیب و غریب ،ماحصل عملکرد هیات حاکمه آمریکا در هشت سال گذشته است.
وی به موضع گیری ترامپ در خصوص انرژی هسته ای ایران اشاره کرد و گفت:ترامپ 6  ماه پیش گفته بود که من برجام را پاره می کنم که رهبر فرزانه انقلاب قاطعانه در پاسخ او فرمودند:در صورت پاره کردن برجام از سوی ترامپ، ایران آن را آتش خواهد زد.
حجت الاسلام حسینی صدر در ادامه به فرارسیدن اربعین حسینی و اهمیت آن برای مسلمانان به ویژه شیعیان جهان اشاره کرد و افزود:شرکت میلیونی زائران کشور های اسلامی به ویژه ایران اسلامی و عراق در پیاده روی اربعین حسینی فصل جدیدی را در عشق به ائمه اطهار به ویژه امام حسین(ع) و یاران با وفایش رقم زده است.

ارسال نظرات