امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی و آنانی که مصلحت اندیشی کردند عذری در بخشودگی گناهشان وجود ندارد، اظهار کرد: مسامحه در امور مسلمانان نابخشودنی است.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۳۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه قائم‌شهر، وصیت‌نامه امام راحل را در اداره امور جامعه کاربردی دانست و اضافه کرد: وصیت‌نامه امام راحل به کتابخانه‌ها سپرده شد که این مسئله مناسب نیست.

آیت‌الله علی معلمی در همایش مجمع گفتمانی دیده‌بان شفافیت مازندران که در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: نهضت امام حسین(ع) برای مقابله با فساد، امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی با اشاره به اینکه اساس و انگیزه امام راحل در شکل‌گیری انقلاب اسلامی چیزی جز ریشه‌کن کردن فساد نبود، افزود: زمانی که جشن 2 هزار و 500 ساله برپا شد امام راحل به‌جای برگزاری کلاس درس در رابطه با همین موضوع سخنرانی داشتند.

این مسؤول با بیان اینکه امام راحل تمامی اهداف انقلاب اسلامی و پیشبرد درست کشور را در وصیت نامه نشانه‌گذاری کرده بودند، گفت: در جلسات هیأت دولت و کتب درسی از وصیت نامه امام راحل استفاده نمی‌شود.

معلمی، انسان‌ها را در حال تغییر دانست و ادامه داد: انسان‌ها در زمان تنگ‌دستی دم از اجرای عدالت می‌زنند اما در شرایطی که به جایگاه رسیدند منطق اصلی عدالت را از یاد می‌برند.

وی با اشاره به اینکه انسان در حالت مختلف تغییر می‌کند، تصریح کرد: انسان‌های اوتاد در حالت یکنواختی قرار دارند مانند امام راحل که در غربت، انزوا و بعد از سال 57 در حالت یکسان قرار داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: بسیاری از انقلابیون قبل از انقلاب برای فقرا و مستضعفان دل می‌سوزاندند اما بعد از انقلاب که درگیر شدند آن روحیات را از دست دادند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه انسان دارای تکلیف و رسالتی است که باید در مقابل فساد مقابله کند، گفت: در جامعه امر به معروف و نهی از منکر غریب است.

معلمی هر فساد را منکر و هر منکر را فساد آفرین دانست و افزود: فساد مانند سیل است وقتی قدرت تخریب پیدا می‌کند که جریان یابد.

وی با اشاره به اینکه اراضی ساحلی به بهانه‌های مختلف مورد تصرف قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: آیا دستگاهی آمد طبق ضوابط عمل کند، چه مانعی سر کار بود که جلوی نظارت دقیق گرفته شد، آیا در اجرای مناقصه، مزایده‌ها، انجام پیمانکاری کارها به درستی انجام شد.

امام جمعه قائم‌شهر با بیان اینکه کسانی که در مقابل امام حسین (ع) ایستادگی و آنانی که مصلحت اندیشی کردند عذری در بخشودگی گناهشان وجود ندارد، اظهار کرد: مسامحه در امور مسلمانان نابخشودنی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در چارچوب مواضع امام راحل گام برداشته شود، افزود: متاسفانه اگر فردی در چارچوب مواضع امام راحل حرفی بزند متهم به تندروی می‌شود.

معلمی از جمله نشانه‌های آخرالزمان را منکر جلوه دادن معروف و معروف جلوه دادن منکر دانست و اضافه کرد: هر فردی به اندازه نفوذش باید در خدمت نظام اسلامی باشد.

وی تشکیل مجمع گفتمانی دیده بان شفافیت را اقدام خوب به‌اندازه مقدورات دانست و تصریح: تاکنون به‌‌دنبال وابستگی به شخص و جناحی نبودم امام راحل را بنا به تشخیص مطلوب خود یافتم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تنها فردی که بر مواضع امام راحل مستدام ماند رهبری است، گفت: بسیاری از افراد و بعضی‌ها از مواضع امام راحل زاویه گرفتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها