خبرهای داغ:
رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس:

۲ موکب از فردوس در ایام اربعین از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس گفت: دو موکب از این شهرستان در ایام اربعین حسینی در شهر کاظمین حضور داشته و از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۵۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سیدحسین مقدس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دو موکب از شهرستان فردوس برای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین (ع) در ایام اربعین در شهر کاظمین حضور می‌یابند.

وی افزود: این موکب‌ها بنام‌های الزهراء و مهدی موعود (عج) با 50 نیروی خدماتی و فعال در بخش‌های مختلف از قبیل آشپز، لوله کش، برق کار، داربست بند و سایر تخصص‌ها، به زائران پیاده روی اربعین خدمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: 5 کامیون، کار حمل وسائل مورد نیاز این موکب‌ها به کاظمین را به عهده دارند و علاوه بر این دو تانکر آب نیز برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی اعزام خواهد شد.

مقدس گفت: ویزای نیروهای اعزامی به کاظمین صادر و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و زمان رفت و برگشت این عزیزان 20 روز خواهد بود که مدت 10 روزکار خدمات رسانی را انجام خواهند داد.

کمک 900 میلیون ریالی مردم فردوس در سال گذشته

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس با بیان اینکه سال گذشته مردم شهرستان 900 میلیون ریال به پذیرایی از زائرین اربعین کمک کردند افزود: موکب الزهراء فردوس سال گذشته به دلیل خدمات مطلوبی که ارائه دادند، از طرف مسئولان سفارت ایران در عراق و ستاد عتبات عالیات استان مورد تشویق قرار گرفتند.

مقدس از راه انداری یک پایگاه جمع آوری کمک‌های مردمی درحاشیه میدان انقلاب خبرداد و افزود: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را به این پایگاه و یک پایگاه دیگر که به زودی در شهر اسلامیه راه اندازی می‌شود تحویل دهند.

وی کمک‌های غیرنقدی مورد نیاز را شامل: پتو، چادر، ظروف یکبار مصرف، برنج، نخود، لوبیا، کپسول گاز و گوشت مرغ و گوسفند که با خودروی سردخانه دار حمل خواهد شد، برشمرد.

وی در خصوص استقرار موکب‌های فردوس در کاظمین گفت: در ایام پیاده روی اربعین حسینی، ایستگاههای پذیرایی فراوانی در مسیر زوار، مستقر هستند که در شهر کربلا به مراتب بیشتر است.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان فردوس اضافه کرد: خدمات رسانی این موکب‌های اغلب تا ظهر اربعین است و پس از آن تعطیل می‌کنند.

مقدس با اشاره به اینکه زائران پیاده روی اربعین بخشی ابتدا به زیارت کاظمین مشرف می‌شوند و بخشی زیادی نیز پس از پایان مراسم روز اربعین به کاظمین می‌آیند تاکید کرد: متاسفانه دربرگشت زائران و زیارت کاظمین، خدمات رسانی بسیار کم می‌شود و استقرار موکب‌های فردوس در کاظمین نیز به دلیل نیاز زائران به خدمات مخلتف است که برخی مواقع مشاهده شده برای آب آشامیدنی دچار مشکل می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار