خبرهای داغ:
عضو شورای اسلامی دور سوم شهر مراغه با بیان اینکه در خصوص مسائل زنان و خانواده آنطور که باید کار نشده است، گفت: نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی باید از دولت بخواهند تا عملکرد واقعی خود را در خصوص زنان و خانواده بیان کند و فقط به آمار ارائه شده اکتفا نکنند تا درستی کار برای همگان روشن شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۲۵۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
لیلا مصری، عضو شورای شهر شهرستان مراغه آذربایجان شرقی با حضور در غرفه طنین یاس در 22 نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار این سایت در خصوص مسائل زنان و خانواده در جامعه امروز ایران اظهار داشت: متأسفانه در خصوص مسائل زنان و خانواده آنطور که باید کار نشده است و واقعا نیاز هست که بیشتر از این ها کار شود، مخصوصا در حوزه عفاف و حجاب و تحکیم بینان خانواده.

وی در ادامه گفت: از طرفی متأسفانه اکنون با معضل افزایش طلاق و پایین آمدن نرخ ازدواج و افزایش سن ازدواج در جامعه روبرو هستیم که این مسائل باید با جدیت بیشتری تحلیل و بررسی شود تا بتوانیم کاری از پیش ببریم.

عضو شورای اسلامی دور سوم شهر مراغه تأکید کرد: اگر امروز نتوانیم برای پدیده های جدیدی که گریبانگیر خانواده ها شده یا مسائلی چون طلاق و بالارفتن سن ازدواج، کاری کنیم، هر روز شاهد از هم پاشیدگی بیشتر خانواده ها به انحا مختلف هستیم.

این کارشناسی ارشد مدیریت اجرائی، در پاسخ به این سوال که « با توجه به اینکه چند ماه بیشتر به پایان این دولت باقی نمانده است، عملکرد معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری  با تمام شعارها و وعده های داده شده یا نمایندگان مجلس را قابل قبول ارزیابی می کنید؟» گفت: نه! متأسفانه کارنامه قابل قبولی ندارند، به جرات می گویم که واقعا کوتاهی شده است، مخصوصا در این دولت.

مصری در ادامه  بیان کرد: آماری که داریم نسبت به گذشته کم کاری زیادی در این حوزه می بینیم برای نمونه در شهر ما خانم هایی که سرپرست خانوار هستند برای مبلغ ناچیزی درآمد ماهیانه از صبح تا شب بدون بیمه و مزایا کار می کنند و متأسفانه در معرض سوء استفاده به انحا مختلف قرار می گیرند و این یک آسیب جدی در حوزه زنان در کشور ما هست که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی، زنان نقش پرُ رنگی بوده و اگر بانوان نبودند به جرأت می توان گفت که انقلاب پیروز نمی شد، چرا که آنها جهاد کردند، با جرأت و شهامت تمام همسران، برادران و پدران خود را راهی مبارزه علیه طاغوت و بعد هم هشت سال دفاع مقدس کردند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: «ما مفتخریم که بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه های فرهنگی و اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان، در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند...»

عضو شورای اسلامی دور سوم شهر مراغه در پاسخ به این سوال که علت عدم تحقق شعارهایی چون بیمه سرپرست خانوار، طرح های حمایتی مالی و اجتماعی از زنان و زنان سرپرست خانوار و ...چیست؟ اظهارداشت: علت مسئولان بالا دست هستند و می توانند کارهایی بکنند و اما .. با وجود اینکه تعداد خانم ها در مجلس شوری اسلامی این دوره زیاد شده است، باید خانم ها حرکت جهادگونه داشتند و در این کرسی ها خنثی نشده و خنثی عمل نکند، خانم ها باید در دفاع از حقوق زنان باشند چرا که زنان بدترین آسیب را در جامعه متحمل می شوند.

این عضو شورای حل اختلاف دادگستری مراغه با بیان این مطلب که تأثیرگذاری زنان را در جامعه می بینیم و شعارش را می دهیم اما در عمل هیچ نمی بنیم، گفت: با عنایت به تعالیم قرآن کریم که می فرماید ما به جنسیت کار نداریم بلکه تقوی است که ملاک قرار می گیرد، اما چنین نگاهی واقعا در جامعه ما دیده می شود؟! برای مثال با وجود بانوان توانمند، لایق و با انگیزه قوی شاهدیم که بانوان زیادی در  رأس کارها قرار ندارند.

وی با بیان اینکه در خصوص حل مسائل زنان و به ویژه احقاق حقوق و مطالبات به حق آنها باید با پیگیری بانوانی که در رأس امور حوزه زنان و خانواده هست، بررسی، تحلیل و اقدام شود، گفت: از زنان دهمین مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که لااقل این دوره بیشتر به خانم ها رسیدگی کنند و در حمایت از بانوان باشند و این را بدانید که واقعا خانم ها حق دارند به مطالبات درست و به حق خود برسند.

مصری گفت: از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی باید از دولت بخواهند تا عملکرد واقعی خود را در خصوص زنان و خانواده بیان کند و  فقط به آمار ارائه شده اکتفا نکنند تا درستی کار برای همگان روشن شود؛ آیا واقعا یک قدم در احقاق حقوق زنان و مطالبات خواسته های اصلی شان برداشته شده است؟

این کارشناس حقوق قضایی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اقشار زنان که باید مورد حمایت قرار گیرند زنان شهدا و همسران جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان یا جانبازان 70 درصد به بالا است، گفت: واقعا برای این بانوان که مظلوم واقع شده اند کاری کرد چرا که آنطور که باید برایشان کاری انجام نمی شود! اینها آسیب هست و حقیقت دارد و باید برطرف شود.

مسئول کمیته عفاف و حجاب اداره کل، با اشاره به این مسئله گفت: اگر ما بخواهیم عفاف و حجاب را در کشور نهادینه کنیم، باید با جدیت، برنامه ریزی و کارشناسی شده وارد بحث شویم. پینشهاد من در این زمینه این است که ابتدا از روش تشویقی استفاده کنیم مثلا مترو را برای بانوان دارای حجاب کامل رایگان باشد اما متأسفانه گاهی برعکس، شاهد منزلت بخشی کاذب به بانوانی هستیم که پوششی خارج از عرف دارند مثلا در مورد اشتغال این را به خوبی می توان درک کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تجربه یا طرح موفقی را در سطح شهرستان خود پیاده کرده اید بگویید؟ گفت:  من چندین همایش منطقه ای و ملی در خصوص حجاب و عفاف  برگزار کردیم و هدف ما این بود که خانم های شرکت کننده فارغ از نوع پوشش انتخابی اش با مفهوم پوشش کامل اسلامی آشنا شده و بعد از آن با شناخت کامل این پوشش را انتخاب کرده و آن را حفظ کند.

عضو شورای اسلامی دور سوم شهر مراغه با اشاره به اینکه دشمن اعتقاد دارند اگر بخواهند یک مملکت را زیر سوال ببرند ابتدا به زنانشان وارد شوند، گفت: مئسله جنگ نرم و نفوذ فرهنگی از این دست اقدامات دشمنان نظام انقلاب اسلامی است که در این راستا شاهد فعالیت رسانه های غربی به ویژه شبک های ماهواره ای در ترویج بی بندوباری ، غربگرایی و .. هستیم.

مصری در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز باید در حرکتی متقابل به دنبال تقویت فرهنگ ملی و بومی خود بوده و در این راستا تمامی نهادها و ارگان ها و مسئولین کشوری و ان جی او های مردمی به یکدیگر کمک کنند.

انتهای پیام/ل

منبع :بسیج زنان کشور 
ارسال نظرات