خبرهای داغ:
فرمانده سپاه دالاهو:

اردوهای راهیان نور بازخوانی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است

فرمانده سپاه شهرستان دالاهو گفت: اردوهای راهیان نور بازخوانی و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان است.
کد خبر: ۸۷۷۶۳۲۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دالاهو، سرهنگ پاسدار نجفعلی کرمی فرمانده سپاه شهرستان دالاهو ضمن تسلیت به مناسبت  ایام اربعین حسینی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه اسلامی ما برگرفته از قیام عاشورا است و شهدای ایران اسلامی با تاسی از این فرهنگ ناب و اقتدا به سید و سالار شهیدان در جبهه های جنگ حق علیه باطل حضور یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ ناب باید همواره در جامعه و در بین نسل جوان ایران اسلامی ساری و جاری باشد، افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی و اردوهای راهیان نور که افراد از نزدیک در جریان وقایع جنگ تحمیلی قرار می گیرند راهی برای ترویج این فرهنگ در جامعه است.

 

کرمی در ادامه اردوهای راهیان نور را بازخوانی و تقویت فرهنگ حماسه و ایثار گری دانست و بیان کرد: این اردو زمینه ساز آشنایی و ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان های والای شهیدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.

 

 این مقام مسئول ارتقای نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان های والای شهیدان را امری لازم و ضروری دانست و اضافه کرد: رمز پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس تاسی از رفتار، کردار و اندیشه های امام حسین علیه السلام بود.


 

 فرمانده سپاه شهرستان دالاهو با اشاره به حضور این دانش آموزان در ایام محرم در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: این دانش آموزان به حضرت سید الشهدا علیه السلام قرابت بیشتری داشته اند که در چنین ایامی فیض حضور در کربلای ایران را کسب کردند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: فضای دفاع مقدس در پرورش روحیه الهی و معنوی تاثیر بالایی دارد و با اعزام این کاروان‌ها غربت شهدا به‌صورت شفاف و گویا برای جوانان تبیین می‌شود.

 

فرمانده سپاه دالاهو اضافه کرد: دانش آموزان با حضور در نقاط مختلف افزون بر آشنایی با مناطق عملیاتی با هم ‌سن و سال‌های خود که مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی بودند به صورت کامل آشنا می‌شوند.

 

وی اردوی راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور دانست و بیان کرد:  این عملیات فرهنگی با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانش‌آموزان با رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ترویج و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، مقابله با جنگ نرم دشمن، تقویت روحیه ایثار و از خود گذشتگی برگزار می شود.

 

کرمی با اشاره به اولین اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در سال تحصیلی 95 – 96 گفت: دانش آموزان به همراه راویان، مربیان و خادم الشهدا در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی مختلف کشور اعزام خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: همراهی راویان و روحانیان با کاروان‌ها می‌تواند مانند یک کلاس درس برای جوانان و نوجوانان ما مفید باشد و با روایت گری راویان و روحانیون، به بینش دانش‌آموزان درباره دستاوردهای جنگ هم کمک می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار