شهردار تبریز در دیدار با نمایندگان بازار تبریز؛
شهردار تبریز در دیدار با جمعی از نمایندگان و اصناف بازار تاریخی تبریز، بازار تاریخی تبریز رامهم‌ترین مزیت گردشگری شهر خواند و افزود: تشکل‌های مردمی، اصناف و دستگاه‌های مختلف اجرایی باید همت جمعی خود را معطوف آماده‌سازی بازار برای برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ کنند.
کد خبر: ۸۷۷۶۳۵۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی با بیان این مطلب، بیان کرد: مصمم به ادامه هزینه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌های بازار هستیم؛ ولی با توجه به فقدان مدیریت واحد شهری، اختیارات شهرداری در این خصوص محدود است.

وی با اشاره به آسیب‌پذیری بخش هایی از بنای تاریخی بازار گفت: آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، بخشی از آموزش‌ها و تجهیزات خود را متناسب با شرایط ساختاری بازار، مهیای مقابله با حوادث ناگوار این این محور تاریخی کرده‌است.

شهردار تبریز با قدردانی از زحمات بازاریان در طول ماه محرم اظهار داشت: اصناف بازار تاریخی تبریز، در روزهایی از ماه محرم، همت ارزنده‌ای برای رونق عزاداری‌های بازار صرف کردند و محل کسب‌و‌کار خود را در اختیار اعتلای این سنت مذهبی قرار دادند.

نجفی با بیان این کهظرفیت‌ عزاداری بازار، بسیار بیشتر از آن است که امروز در رسانه‌های رسمی کشور مطرح است، خاطرنشان کرد:جبران این کاستی، تنها با محوریت هیئت‌ها و بازاریان میسر است؛ تشکل‌های مذهبی باید با تشکیل ستاد ویژه‌ای، بخش های رسانه‌ای و دستگاه های اجرایی را همراه کنند.

شهردار تبریزبیان کرد: نصب تلویزیون شهری در ابتدای خیابان دارایی، اقدام موثری بود که در ایام عزاداری،توسط روابط‌عمومی شهرداری صورت گرفت و در انعکاس شکوه و زیبایی عزاداری‌های بازار موثر بود.

وی با تاکید بر اینکه ضعف زیرساخت‌های بازار، یک معضل قدیمی است، اظهار داشت: شهرداری تبریزدر سه سال اخیر، اقدامات قابل توجهیدر حل نابسامانی‌‌های بازار و معرفی جاذبه های تاریخی و فرهنگی آنصورت داده‌است.

نمایندگان و اصناف بازار تاریخی تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از توجه ویژه شهردار تبریز به مشکلات و نقطه‌ضعف‌های بازار، کاستی‌ها و نیازهای محوری این بازار را تشریح کردند.

توسعه سرویس‌های بهداشتی عمومی، سامان‌دهی به وضعیت انشعابات و شبکه‌های زیرزمینی، ادامه کف‌سازی‌ها، اجرای برنامه‌های زیباسازی، رفع زواید، اجرای برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانیو ایجاد آب‌سردکن در فواصل مشخص بازار، از مطالبات بازاریان در این دیدار بود.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و سعید محدث و ایرج‌ شهین‌باهر از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این دیدار حضو داشتند.

نمایندگان و اصناف بازار تاریخی تبریز، در پایان این دیدار با اهدای لوحی، از توجه ویژه شهردار تبریز به مسایل و مشکلات بازار قدردانی کردند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها