رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان از فراخوان هیئت‌های مذهبی برای ثبت نام در سامانه طوبی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۰۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

محمد ابراهیمی نائب رئیس کمیسیون قرآن،مساجد ومادحین شورای هیئات مذهبی کشور و رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری در شاهرود از فراخوان هیئت های مذهبی برای ثبت نام در سامانه طوبی خبر داد و اظهارکرد: نام ‌نویسی و دریافت جواز و تمدید مجوز هیئات مذهبی در سامانه(طوبی) از اول محرم آغازگردیده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه طوبی خاطرنشان کرد: ثبت مشخصات هیئات در این سامانه در راستای تسهیل در ثبت نام و درخواست مجوز هیئات، کاهش تردد به سازمان و ساماندهی هیئات مذهبی از 12 مهرماه مصادف با اول محرم الحرام آغاز به کار کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به اینکه سامانه طوبی، سامانه نام نویسی تشکل های دینی، انجمن های اسلامی،کانون های فرهنگی، مداحان است و تا الان این نهادها نام نویسی کرده اند، روند ثبت نام و دریافت مجوز هیئات مذهبی از اول محرم آغاز شده است.

وی از وجود یک هزار و 200 هیات مذهبی در استان سمنان خبر داد و افزود: تعدادی از این هیئات فعال و تعدادی غیرفعال هستند.

ابراهیمی با اشاره به شاخصه‌های مهم در ثبت نام هیات مذهبی در سامانه طوبی خاطرنشان کرد:  وجود روحانی در هیات مذهبی به عنوان یکی از ارکان مهم تلقی می‌شود.

وی مداح، استاد قرآن و مسجد محوری و قرآن محوری را از دیگر شاخص‌های هیات مذهبی برای ثبت نام در سامانه طوبی یاد کرد.

نائب رئیس کمیسیون قرآن،مساجدومادحین شورای هیئات مذهبی کشور اظهارکرد: هیئات مذهبی با ورود به سامانه طوبی به نشانی http://tooba.tdm-ido.ir  و تکمیل اطلاعات خود در بانک اطلاعات تشکل های دینی اقدام به نام نویسی و تمدید مجوز خود کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها