خبرهای داغ:
سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف:

کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود

سرپرست فرمانداری شهرستان خوسف با اشاره به نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرهنگ سازی مطالعه گفت:کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۵۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علیرضا فاطمی صبح امروز در دیدار اعضای انجمن کتابخانه های عمومی و کتابداران شهرستان خوسف اظهار داشت: متاسفانه در دنیای امروز فرهنگ کتابخوانی افت داشته و ما با کاهش سطح مطالعه در جامعه مواجه هستیم.

وی با با اشاره به نقش آموزش و پرورش و صدا و سیما در فرهنگ سازی مطالعه افزود:کتابخوانی در جامعه باید به فرهنگ تبدیل شود و این مهم جز با همکاری و عزم همه نهادهای اجتماعی میسر نمی شود.

سرپرست فرمانداری خوسف گفت:فرهنگ سازی مطالعه باید از سنین کودکی آغاز شود زیرا در سنین جوانی و میانسالی تحقق این امر بسیار سخت خواهد بود.

مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوسف نیز در این دیدار گفت:با توجه به مشکلات اقتصادی، با کمبود واریز 0.5 در صد سرانه کتابخانه های عمومی از سوی شهرداری مواجه هستیم و امیدواریم این موضوع مرتفع شود.

علی علیدوست در تشریح برنامه های این هفته افزود:افتتاح نمایشگاه کتاب و عکس در شهر خوسف-مسابقه کتابخوانی نیمه پنهان آمریکا و مسابقه نقاشی اربعین،نشست کتابخوان و قصه گویی از جمله برنامه هایی هستند که در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حصارکشی کتابخانه روستای معدن و افزایش 100 متری زیربنای کتابخانه دکتر شکوهی خوسف تا پایان امسال  گفت:در تلاشیم در روستاهای سیوجان و معصوم آباد نیز کتابخانه دایر کنیم و این امر همکاری دستگاه های زیربط را می طلبد.

در پایان این دیدار نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس با حضور سرپرست فرمانداری و مسئولین ادارات شهرستان در مسجد علی بن ابی طالب خوسف افتتاح شد.

گفتنی است شهرستان خوسف دارای 3 کتابخانه می باشد که یکی در شهر خوسف و 2کتابخانه دیگر در روستاهای گل و معدن قلعه زری فعالیت می کنند.

در این کتابخانه ها 17000عنوان و22500 نسخه کتاب و 120 عنوان نشریه وجود دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار