در راستای تحقق اقتصادی مقاومتی
مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گیاه داروئی باریجه در ده هکتار از مراتع منطقه زغال چال ابر کاشته شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۴۵۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

جعفر اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با اشاره به کاشت گیاه داروئی باریجه در شهرستان شاهرود اظهار کرد: در راستای تدابیر مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی و انعقاد تفاهم نامه با اداره منابع طبیعی شهرستان کشت گیاه داروئی باریجه و یونجه محلی در سطح مراتع شهرستان شاهرود اجرا شد.

وی افزود: این فعالیت در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و حفظ آب و خاک و ترویج گیاه داروئی باریجه به دلیل اهمیت شیره آن و صرفه اقتصادی این دارو با حضور قریب به 100 بسیجی از مساجد و محلات شهرستان شاهرود اجرا می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: در این برنامه که با حضور بسیجیان از حوزه های بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا، ولایت،کربلا و حمزه سیدالشهداء در منطقه زغال چال ابر برگزار شد مساحتی به اندازه 100هزار متر مربع زیر کشت گیاه دارئوی باریجه و یونجه محلی رفت.

وی تصریح کرد: گیاه باریجه بع از سه سال رشد آماده برداشت شیره آن می شود که برای محصولات پزشکی و داروئی مورد استفاده قرار می گیرد و اینگونه اقدامات با مشارکت ارگان ها و سازمان ها در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار بسیج سازندگی قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها