یک متخصص قلب و عروق گفت: بیمار بعد از استنت گذاری و عمل قلب باید به شکل مرتب ورزش کند به این دلیل که ورزش درصد تنگی مجدد عروق و مرگ و میر را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۱۱
|
۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، عیوض بیانی، متخصص قلب و عروق درباره روش‌های استنت گذاری قلب گفت: رگ‌هایی که رسوب آنها در عروق قلب و مغز بالا است و دچار علائمی مانند تنگی نفس، درد سینه و لنگی پا باشند در آن زمان از روش استنت گذاری استفاده می‌شود و در این حالت استنت را در جایی که حداکثر رسوب را داشته باشد، کار می‌گذارند تا جریان خون برقرار شود.

 

وی ادامه داد: استنت قطعه‌ای فلزی و فنری است که از آلیاژهای خاصی ساخته می‌شود که صاف هستند و با بدن انسان سازگاری دارد و در این حالت رگ باز و جریان خون برقرار می‌شود.

 

بیانی، درباره مشکلات استنت گذاری در قلب و عروق بیماران بیان کرد: یکی از مشکلات این است که بعد از استنت بیمار فکر می‌کند که خوب شده است در حالیکه رگ آنها بیماری دارد و حتما فرد باید بیشتر رعایت کند.

 

وی در ادامه افزود: بیمار قلبی عروقی نباید سیگار بکشد یا از مواد مخدر استفاده کند، باید رژیم غذایی خاص را رعایت کند؛ همچنین گوشت قرمز و چربی کمتر مصرف کند و از غذاهای آبپز و روغن‌های طبیعی استفاده کند.

 

ورزش کردن درصد تنگی مجدد عروق و مرگ و میر را کاهش می‌دهد

این متخصص قلب و عروق با اشاره به اینکه بیمار بعد از استنت گذاری و عمل قلب باید به شکل مرتب ورزش کند به این دلیل که ورزش درصد تنگی مجدد عروق و مرگ و میر را کاهش می‌دهد؛ البته این موضوع باید با نظر پزشک معالج انجام شود.

 

بیماران با عروق استنت گذاری شده مدام باید به پزشک معالج مراجعه کنند

وی با بیان ضرورت مراجعه مرتب بیمار قلبی به پزشک معالج گفت: قلب بیمار باید به شکل دوره‌ای توسط پزشک بررسی شود و اینکه بیمار گمان کند که با گذاشتن این فنر همه چیز تمام شده، اشتباه است به این دلیل که یک جسم خارجی در بدن بیمار کار گذاشته شده است.

 

بیانی، در ادامه تاکید کرد: ممکن است که جریان خون خوب باشد اما باید حتما از داروهایی استفاده شود تا فنر باز بماند و اگر فرد بیمار دارو را به موقع مصرف نکند احتمال بسته شدن رگ وجود دارد و در این باره فرد باید ورزش و تغذیه را حتما رعایت کند.

 

ارسال نظرات