همزمان با هفته ترویج علم، جایزه ترویج علم سال 1395 جمهوری اسلامی ایران به رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی اعطا شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۳۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،هیأت داوران به دلیل فعالیت ترویجی و آموزشی در عرصه تاریخ علم و به ویژه تأسیس موزه تاریخ علوم اردبیل و کوشش برای ارائه درکی درست از تاریخ علم، جایزه ترویج علم سال 1395 را به محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی اعطا کرد.

در بیانیه هیأت مدیره انجمن ترویج علم ایران که به مناسبت هفدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران صادر شده، آمده است: برگزاری سالانه هفته ترویج علم در ایران که اکنون به پنجمین دوره خود رسیده و هم زمان است با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که از سوی سازمان بین المللی یونسکو در تقویم جهانی ثبت شده است، نشانه‌ای است از اینکه هنوز علی‌رغم تمام دشواری‌ها و موانع موجود کسانی در ایران به مقولۀ ترویج علم می‌اندیشند و می‌کوشند با کاستن از فاصله موجود میان نهادهای تولیدکننده علم و عموم مردم، درک و علاقه عمومی به علم را افزایش دهند.

هنوز هستند کسانی که فارغ از نظام‌نامه‌های خشک و رسمی از حیرت کردن در مقابل طبیعت و یادگرفتن رازهای آن لذت می‌برند. هستند معلمان، آموزگاران، فعالان، خیران، روزنامه‌نگاران و نهادهایی که صرف نظر از وظایف اداری و سازمانی خود برای ترویج علم ارزش قائل‌اند. هنوز نگاه‌های کنجکاو و خیره دانش‌آموزانی که از نمایشگاه‌های علمی بازدید می‌کنند نور این امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد که شاید ریشه نهال نازک علم در آب باشد و شاید هنوز بتوان از لذت علم‌ورزی و علم‌آموزی دفاع کرد.

هیأت مدیره انجمن ترویج علم ایران با افتخار اعلام می‌کند که تنوع و حجم فعالیت‌های ترویجی انجام شده در کشور بیش از آن است که جایزه ترویج علم بتواند انعکاس منصفانه همه آن فعالیت‌ها باشد. با این حال، بر اساس بررسی‌ها و داوری‌های هیأت داوران و پس از طرح سوابق فعالیت کاندیداها در هیأت مدیره، جوایز هفدهمین دوره جایزه ترویج علم ایران در سال 1395 به افراد و نهادهای زیر اهدا می‌شود.

هیأت داوران به دلیل یک عمر فعالیت و تلاش بی وقفه، مسئولانه، هدفمند، همه جانبه، انسانی و اخلاقی در حوزه های دانشگاهی و عمومی در راستای بسط علم جامعه شناسی و همچنین تعهد به تداوم کار علمی و ترویجی جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به جناب آقای دکتر محمدامین قانعی راد تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل فعالیت های گسترده و پیگیر در تلویزیون و دیگر رسانه های ارتباط جمعی با هدف معرفی علم به زبان ساده به عموم مردم و تلاش های بی وقفه و مسئولانه برای تولید برنامه هایی جذاب و اطلاع بخش در زمینۀ علوم، جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به جناب آقای سیاوش صفاریان پور تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل بیش از سی سال تدریس، پژوهش و تلاش در حوزه های دانشگاهی و عمومی برای بسط علوم زیستی و مقولات زیست محیطی در استان های مختلف کشور جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به جناب آقای هنریک مجنونیان تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل انجام فعالیت های نوآورانه و ترویجی به ویژه در زمینۀ همگانی سازی نجوم از طریق رسانه های مختلف از جمله نشریات علمی و ترویجی، برنامه های تلویزیونی و فعالیت های آموزشی جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به جناب آقای اسدالله قمری نژاد تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و آموزشی در زمینۀ ریاضیات از طریق برگزاری دوره ها و کارگاه ها و اجرای جشنواره های علمی-آموزشی جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به خانۀ ریاضیات کرمان تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و آموزشی در حوزۀ دانش آموزی، برگزاری دوره ها و کارگاه ها و اجرای جشنواره های علمی-آموزشی در مدارس تهران جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به پژوهش سرای ابن سینا تقدیم می کند.

هیأت داوران به دلیل سال ها فعالیت ترویجی و آموزشی در عرصۀ تاریخ علم و به ویژه تأسیس موزۀ تاریخ علوم اردبیل و کوشش برای ارائۀ درکی درست از تاریخ علم جایزۀ ترویج علم سال 1395 را به جناب آقای محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی تقدیم می کند.

ارسال نظرات