عبدالوحید فیاضی، نماینده مجلس نهم گفت: افشای فیش های حقوقی مدیران بانکی چندان باب میل دولت و دولتمردان نبوده کارکنان بانک به جای مدیران دچار محدودیت خدماتی و پرداختی شده اند.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۳۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالوحید فیاضی نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت محدودیت خدمات کارکنان بانکی را پس از افشای حقوق های نجومی برخی مدیران بانکی در نظر داشته است اظهار داشت: افشای فیش های حقوقی مدیران بانکی چندان باب میل دولت و دولتمردان نبوده و خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که برخی مقامات دستور داده اند با افشا کنندگان این فیش ها به شدت برخورد شود. چنانچه کارکنان بانک ها به جای مدیران دچار محدودیت خدماتی شده اند.

وی با بیان اینکه دولت به جای برخورد با مدیران نجومی بگیر با کارکنان بانک‌ها برخورد کرده است افزود: از دولتی که دم از عدالت و شفاف سازی می زند و در ظاهر دستور برخورد با مدیران متخلف (دریافت کننده حقوق های نجومی) را می دهد، انتظار می رود با مدیرانی برخورد کند که براحتی حقوق های چند ده و چند صد میلیونی دریافت می کنند نه با کارکنان بانکی. در واقع دارندگان فیش های نجومی، باید علاوه بر این که عزل شده ، برخورد شدید قضایی با آنان داشته و هیچ مسوولیت‌های دیگری به آنها داده نشود.

فیاضی بیان داشت: افشای فیش های حقوقی نجومی مدیران بانکی موجب شده تا دستگاه های نظارتی هم وارد عمل شوند لذا رییس جمهور نباید به انتقاد رسانه‌هایی بپردازد که به این مساله می‌پردازند.

نماینده دوره نهم بیان داشت: به دنبال ممنوعیت‌هایی که در میزان پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان بانک‌ها در مدت اخیر تعیین شد، این بار شورای پول و اعتبار مصوب کرده تا میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و یا تبلیغات سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها بیشتر باشد.

وی در ادامه گفت: انتشار فیش‌های حقوقی در رسانه‌ها و واکنش‌های بعدی که از سوی بخش‌های مختلف به همراه داشت، شبکه بانکی را به طور خاص در مرکز توجه قرار داد و محدودیت‌هایی را به دنبال افشای فیش‌های چند میلیونی حقوقی مدیران عامل بانک‌ها برای کارکنان ایجاد کرد.

فیاضی در خاتمه افزود: رسانه‌ها باید لیستی از کارکنان بانکی که اخراج شده‌اند را منتشر کرده و به آگاهی مردم برسانند. در حقیقت اینها افشاکنندگان مدیران فاقد لیاقت و صلاحیتی بودند که کرسی مدیریت را به نفع خود در اختیار گرفته و دلسوزان نظام و مردم را به حاشیه کشانده اند که تعداد بیشماری از کارکنان بانکی را مواخذه و برکنار کرده اند.

ارسال نظرات