به همت سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل همزمان با گرامیداشت هفته بسيج جشنواره جهادگران علم و فناوري استان با محوریت اردبیل شهر خلاق در افق 1404 برگزار مي شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۵۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مسئول سازمان بسيج علمي، پژوهشي و فناوري استان اردبيل با اعلام این خبر اظهار داشت: مسئولین اقشار دانشور بسیج و متخصصین ضمن شناسایی و انتخاب افراد واجد شرایط نسبت به معرفی منتخبین اقدام می نمایند که بعد از بررسی سوابق و تایید بسیج علمی، از منتخبین اقشار دانشور و مخترعان نمونه در جشنواره جهادگران علم و فناوری تقدیر به عمل می اید.

فاضل احدی از راهيابي سه نفر از منتخبان این جشنواره به همايش ملی خبر داد و افزود: مراسم جشنواره جهادگران علم و فناوری روز دوم آذر ماه سال جاری با حضور مسئولین ارشد استانی, اقشار دانشور و مخترعان برگزار می شود و علاوه بر این، نمايشگاهي از دستاوردهاي مخترعان بسیجی استان اردبیل به همراه اقشار دانشور در مجتمع فرهنگی ولایت دایر خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبري در خصوص ضرورت جهاد علمی خاطرنشان كرد: کشور ما نیازمند جهاد علمی بوده و لازم است عنصر تحقیق و پژوهش به صورت یک اصل در مجموعه امور مورد توجه قرار گیرد.

احدی تصریح کرد: بر همين مبنا جشنواره جهادگران علم و فناوري با هدف بررسي راهكارهاي تسريع در روند رشد علم و فناوري و توسعه فرهنگ تحقيق، پژوهش و نوآوري از طريق الگوسازي طراحی و برنامه ریزی شده است.

مسئول بسیج علمي، پژوهشي و فناوري همچنین بررسي و آسيب شناسي اقتصاد دانش بنيان و دلايل كاهش رشد علمي كشور و نیز ارائه راهكار با توجه به ظرفيت هاي بسيج را از ديگر اهداف جشنواره عنوان کرد.

ارسال نظرات