کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به دستاورد استراتژیک مرگ بر آمریکا برای جمهور اسلامی ایران گفت: تا زمانی که غرب و به خصوص آمریکایی ها به نصایح مقام معظم رهبری گوش ندهند و شیوه خود را در برابر ما تغییر ندهند این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۷۶۵۶۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به دستاورد استراتژیک مرگ بر آمریکا برای جمهور اسلامی ایران گفت: تا زمانی که غرب و به خصوص آمریکایی ها به نصایح مقام معظم رهبری گوش ندهند و شیوه خود را در برابر ما تغییر ندهند این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت.

فاضل عسگرزاده کارشناس مسائل سیاسیبا اشاره به چهار دستاورد استراتژیک مرگ بر آمریکا برای جمهور اسلامی ایران گفت: استقلال تاریخ گواه بر بی اعتمادی آمریکایی‌هاست و مرگ بر آمریکا دستاوردهای زیادی برای مردم ما و انقلاب ما داشته است یکی اینکه باید گفت مهمترین چیزی که برای یک جامعه انسانی بسیار مهم است بحث استقلال و عدم وابستگی است و تاریخ نشان می‌دهد تکیه به افراد و دیگر کشورها نتیجه بخش نبوده است و آن‌ها در بزنگاه ها پشت متحدان و دوستان خود را خالی کرده‌اند و متحدان خود را به زمین زده اند؛ مشابه این اعتماد کشورها به غرب در منطقه فراوان است برای مثال صدام حسین در عراق که آخر توسط خود آمریکایی ها کشته شد یا مرسی در مصر که بعد از پیروزی انقلاب به آمریکایی ها اعتماد کرد و اکنون حکم اعدام برایش صادر کردند و یا قذافی در لیبی و.. و در خود ایران خاندان پهلوی نمونه بارز این عدم اعتماد به آمریکاست.


وی افزود: جنایت آمریکا علیه ایران یکی از مهمترین دستاوردهای این شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی است و همین استقلال ماست که می‌گوییم نه شرقی و نه غربی و حتی این آمریکایی‌ها بودند که دشمنی با ما را آغاز کردند چرا که آمریکایی‌ها بودند که از طریق لانه جاسوسی خود یعنی سفارت خانه خود در ایران از ما جاسوسی کردند و در ادامه حادثه طبس را رقم زدند، آمریکایی ها بودند که 8 سال علیه ما در جنگ با عراق کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی و معنوی کردند و در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کردند و در ادامه علیه ما تحریم های ظالمانه وضع کردند و ....

وی تصریح کرد: الگو شدن جمهوری اسلامی در بین همه آزادگان وظیفه ذاتی و دینی و شرعی ماست که در برابر دشمنان دین خدا مبارزه و دشمنی کنیم لذا این بحث است که اگر ما با آمریکا دوست بودیم چه می‌شد؟ که باید گفت کسانی که با نظام و دین ما مشکلی ندارند کاری نداریم بنابراین وظیفه ذاتی و دینی و شرعی ماست در برابر کسانی که با ما دشمنی دارند دشمنی کنیم و در اینجا باید به نتیجه هم نگاه کنیم؛ اما اگر هم به نتیجه و بعد مادی قضیه نگاه نکنیم چون دستور الهی است برای ما کفایت می‌کند که با دشمنان دین خدا مبارزه و دشمنی کنیم که البته نتایج آن را هم دیده ایم و در کنار استقلال دومین دستاورد شعار مرگ برآمریکا و استکبارستیزی الگو شدن جمهوری اسلامی در بین همه آزادگان در بعد بین‌المللی است که نگاه همه آزادی طلبان به ایران است.

عسگرزاده گفت: سربلندی و اقتدار ایران اسلامی کار آمریکایی‌ها را به جایی رسانده است که برای مذاکره التماس کردند چرا که مذاکرات آزمونی سترگ برای آمریکا سومین دستاورد مرگ برآمریکا سربلندی و اقتدار ایران اسلامی است که امروز می‌بینیم 6 قدرت جهان یک طرف میز مذاکره نشسته و ایران در طرف مقابل؛ شاید تا چند سال پیش همین مستکبرین به خواب هم این اقتدار ایران را هم نمی‌دیدند اما کار دشمن به جایی رسیده است که برای مذاکره با ایران از طریق کشورهای منطقه به ایران پیام می دهد.

وی ادامه داد: در بحث تبلیغاتی که برای ایران این شعار مرگ بر آمریکا داشت می توان گفت ما بیش از 10 سال مذاکرات می‌کردیم بدون آمریکا و آخر هم با التماس آمریکا قبول کردیم آن‌ها پای میز مذاکره بیایند و اکنون هم بنا به فرموده مقام معظم رهبری به آمریکایی ها اعتماد نداریم اما برای امتحان غرب به خصوص آمریکا اجازه داده ایم که مذاکراتی انجام پذیرد.

وی اتحاد و انسجام داخلی را چهارمین دستاورد شعار مرگ بر آمریکا و استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: این اتحاد و انسجام داخلی تنها به خاطر اعتقادات قوی مردم است.



حال یک سوال مطرح می‌شود که علت اینکه مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با دانشجویان از ادامه استکبار ستیزی سخن گفته اند چه بوده است؟



مذاکره به معنای پایان دشمنی ما با آمریکا نیست، جوهر مذاکرات خشک نشده آمریکایی ها ایران را تهدید می کنند این شبهه ایجاد شده است که برخی فکر می کنند چون ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم بنابراین همه چیز بین ما و آمریکا که مصداق بارز استکبار است درست شده و دشمنی‌ها برداشته شده است و در عرصه‌های دیگر می‌توانیم با آمریکا رابطه برقرار کنیم در صورتی که مقام معظم رهبری فرمودند دشمنی آمریکا هنوز سرجایش است که نمونه بارز آن صحبت های چند هفته اخیر مقامات آمریکایی است که هنوز جوهر برجام خشک نشده ایران را تهدید به حمله نظامی و تمدید تحریم های ایران می کنند لذا ادامه ادبیات مستکبرانه آمریکایی ها نشان می دهد دشمنی همچنان ادامه دارد و اگر توان مبارزه فیزیکی و تسلیحاتی را با ما داشتند به ما لحظه ای امان نمی دادند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قیام حضرت سیدالشهدا (ع) اوج استکبار ستیزی ائمه معصومین در ادامه صلح امام حسن(ع) نیز یک نوع مبارزه است که متاسفانه برخی به دلیل عدم مطالعه دقیق تاریخ پی نبرده اند که چرا امام حسن (ع) صلح کرده اند لذا و به نظر می رسد اوج مبارزه ائمه معصومین با کفر قیام حضرت سید الشهدا است که ما می بینیم وقتی که پیشنهاد بیعت با یزيد را به امام حسین(ع) می دهند، ایشان در پاسخ می فرمایند مثل من هرگز با مثل یزدید بیعت نمی‌کند و نمی‌گویند من با یزید بیعت نمی‌کنم چرا که می‌خواهند بگویند به همه ما تا قیام قیامت هرکس حسینی است با یزدیان زمان بیعت نمی‌کند لذا مشاهده می‌شود حضرت و یارانش را با بدترین وضع به شهادت می رسانند ولی حضرت حاضر به بیعت با یزید نمی‌شود.


حال سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که پایان دشمنی ما با آمریکا چه زمان است؟ که در پاسخ باید گفت دشمنی ما زمانی با غرب تمام می شود که این‌ها روش و شیوه خود را در برابر ما تغییر دهند و این جز با گوش دادن غرب و به خصوص آمریکایی ها به نصایح مقام معظم رهبری که در خطبه های عید فطر نیز به آن اشاره شد نخواهد بود.

ارسال نظرات