فروش‌های ارزان و یکجا، قیمت طلا در آخرین روز کاری بازارهای جهانی را به 1227.64 دلار کاهش داد.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۰۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت طلا روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته با سقوط 31.56 دلاری به 1227.64 دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا به دنبال فروش‌های یکجا و ارزان (پس از افزایش‌های شدید قیمت بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور) به شدت ضربه دید و حدود 3 درصد کاهش ارزش را ثبت کرد. از دیگر عوامل این کاهش، افزایش ارزش اوراق قرضه به دنبال گمانه‌زنی افزایش هزینه‌های زیرساختی آمریکا عنوان شده است که این اقدام می‌تواند تورم را کاهش دهد.

قیمت طلا روز گذشته تا 1219.40 نیز کاهش یافته بود که کمترین رقم از 3 ژوئن به شمار می‌رود.

فروش‌‌های یکجا، این فلز گران‌بها را در مسیری قرار داد که ضعیف‌ترین عملکرد هفتگی از ژوئن 2013 تاکنون را نشان می‌دهد. طلا روز چهارشنبه پس از مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور 5 درصد افزایش یافت.

به گفته یک تاجر اروپایی، «فروش‌های یکجای گسترده‌ای وجود دارد. مس و نیکل نیز ضربه دیدند و این وضعیت میان تمایم فلزهای گران‌بها منتشر شده است.»

از طرفی، دلار نیز بهترین هفته در یک سال گذشته را ثبت کرد.

بازار همچنین احساس می‌کند که بانک مرکزی آمریکا سریع‌تر به افزایش نرخ بهره بانکی بپردازد.

بیل اُنیل، تحلیلگر بازار معتقد است: «تفسیر اشتباهی از آنچه اتفاق خواهد افتاد در صورتی که ترامپ رئیس‌جمهور شود، وجود دارد. (سخنرانی وی)کاملا کسانی را که تلاش می‌کردند تا این دیدگاه را تقویت کنند که آشفتگی در آستانه وقوع است، خلع سلاح کرد.»

ارسال نظرات