مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: ۸۷۷۶۶۴۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار صبح امروز در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه تکدی‌گری در شهر یکی از پدیده‌هایی است که منظر شهری را تخریب کرده و آسیب‌های فراوانی را در اذهان عمومی ایجاد می‌کند گفت: ریشه‌کن کردن این معضل اجتماعی نیازمند هماهنگی نهادهای متولی و فرهنگی‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

فتاح محمدی اظهار داشت :جمع‌آوری و جلوگیری از تردد متکدیان خارجی و داخلی در دستور کار است.

وی عدم کمک مردم به متکدیان را لازم دانست و با بیان اینکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود گفت: حضور بدون ویزا و مجوز متکدیان خارجی که اغلب آنها متکدیان کشور پاکستان هستند جرم است و باید این افراد بازداشت شوند.

مدیرکل بهزیستی همچنین در این نشست از شناسایی 87 کودک کار دانش‌آموز مشغول به تحصیل خبر داد و گفت :اغلب کودکانی کار که در سطح شهر کار می‌کنند از یک یا دو روستای استان هستند که به مرکز شهر مهاجرت کرده و مشغول کار هستند.

موسوی امجد با اشاره به راه‌اندازی مرکز حمایتی کودکان کار در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مرکز تحت عنوان «شمیم زندگی» راه‌اندازی شده و حتی در روز یک وعده غذای گرم به کودکان کار داده می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه مستمری بهزیستی و کمیته امداد نمی تواند جوابگوی زندگی  امروزی باشد گفت :برخی از متکدیان و کودکان کار از تمکن مالی بسیار خوبی برخوردار می باشند.

حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میر‌محمدی با تأکید بر اینکه نیاز است همه دستگاه‌های استانی به خصوص دستگاه‌های حمایتی اعم از کمیته امداد و بهزیستی در امر جمع‌آوری و همچنین حمایت این افراد تلاش کنند،ابراز کرد:برخی از این کودکان به اجبار خانواده‌ها به کار در خیابان روی می‌آورند و برخی دیگر به دلیل فقر مالی مجبور به این کار می شوند.

این مسئول استانی با شکر الهی نسبت به اینکه در استان متکدی افغانی نداریم گفت :دستگاه های انتظامی وظیفه برخورد جدی با متکدیان داخلی و خارجی را دارند.

ارسال نظرات