مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

تاخیر 7 ماهه در پرداخت مطالبات مراکز درمانی

به دلیل افزایش هزینه های طرح بیمه سلامت در پرداخت مطالبات مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد تاخیرایجاد شد.
کد خبر: ۸۷۷۶۶۶۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه هزینه های درمانی بیمه سلامت در این استان بیش از چهار برابر افزایش داشته است گفت: در سال 92 هزینه های درمانی بیمه سلامت در استان بیش از 30 میلیارد تومان بود این رقم در سال 93 با اجرای بخشی از طرح تحول سلامت به 66 میلیارد تومان و پارسال به  120 میلیارد تومان رسید.
حسینی افزود:به علت افزایش هزینه ها و ثابت بودن درآمد، حدود هفت ماه پرداخت مطالبات مراکز درمانی استان به تاخیر افتاده است.
وی گفت:در شهرستانهای بهمئی،کهگیلویه،دنا،گچساران و بویراحمد برای ارائه خدمات  مکان مشخصی در نظر گرفته شده است و در سایر شهرستانها از طریق دفاتر پیشخوان دولت به مردم استان خدمات ارائه می شود.
مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود:متوسط هزینه درمان بیمه سلامت روستائیان،پزشک خانواده و نظام ارجاع هر ماه 9 میلیارد و 600 میلیون تومان و با در نظر گرفتن دیگر هزینه ها  به   13میلیارد تومان افزایش رسیده است.
حسینی گفت: کمبود منابع، ایجاد هزینه های القایی غیر ضروری از طرف برخی موسسات،تجویز داروها و خدمات پاراکلینیکی غیر ضروری  مهم ترین مشکلات بیمه سلامت در استان است.
وی با اشاره به کمبود نیرو در طرح بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون 67 نیروی کارگزار،کارهای تخصصی این طرح را انجام می دهند.
ارسال نظرات