مدیر امور مؤسسات پارک علم و فناوری خراسان رضوی خبر داد

تخصیص 45 میلیارد تومان اعتبار به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی

مدیر امور مؤسسات پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: 45 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی اختصاص‌ یافته است.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۳۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید مهدی مظلوم زاده ظهر امروز در نشست خبری با موضوع «معرفی دستاوردهای شرکت دانش‌بنیان حوزه نفت، گاز و صنایع شیمیایی» در سالن اجتماعات شرکت نیرو نماد خراسان با اشاره به اینکه استان ما در حوزه تجهیزات و قطعات ماشین‌سازی رتبه خوبی دارد، اظهار داشت: باوجود فعالیت تعدادی شرکت دانش‌بنیان که در حوزه صنایع شیمیایی فعال هستند اما بازهم خراسان رضوی از نظر تجهیزات این نوع صنایع کمبود دارد.

وی با تأکید بر اینکه 20 تا 25 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در خراسان رضوی در حوزه صنایع و مهندسی شیمی فعال هستند، افزود: 45 میلیارد تومان اعتبار تسهیلات صندوق فناوری و شکوفایی کشور به شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی اختصاص‌یافته که در مدت نامشخص ارائه می‌شود.

مدیر امور مؤسسات پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت 150 شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: میزان تسهیلات مذکور قرار است برای 70 طرح دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده است.

مظلومی زاده این تسهیلات را در ابعاد مختلف ضمانت‌نامه‌ها و نمونه‌سازی و لیزینگ برشمرد و یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان مؤلفه‌ای برای تسهیل کردن ارائه تسهیلات صندوق و اعتبارات مالی آن، فعالیت می‌کند چراکه پارک‌های مذکور منابع اعتباری ندارند.

در ادامه این نشست، یکی از فعالان عرصه پروژه‌های صنایع شیمیایی نفت و گاز با اشاره به اهمیت ارتباط میان دانشگاه و صنعت بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری خراسان رضوی صورت گرفته تا پژوهشکده‌ای برای تولید محصولات کاربردی دانش‌بنیان در پارک مذکور تشکیل شود.

محسن قدریان که همراه برادران خود اقدام به ساخت 23 محصول شرکت دانش‌بنیان کاربردی از سال 90 تاکنون کرده است اضافه کرد: این محصولات که در حوزه صنایع شیمیایی نفت و گاز تولید شدند، خوشبختانه تجاری‌سازی شده و در حال حاضر به برخی از کشورهای خارجی نیز صادر می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه این محصولات به کاهش میزان آلودگی کمک می‌کند بنابراین ما به دنبال دریافت استانداردهای لازم در حوزه صنایع کاهش‌دهنده آلودگی هوا و مفید برای محیط‌زیست هستیم.

در پایان این نشست، از تعدادی طرح دانش‌بنیان شرکت نیرو نماد خراسان رونمایی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها