فرماندار بهاباد در جشنواره استانی "زعفران طلای سرخ":

زعفران، نماد اقتصاد مقاومتی در کم آبی/واحدهای فراوری و بسته بندی زعفران در بهاباد توسعه یابد

عباس اقبال: زعفران به جهات متعددی می تواند یکی از این توانمندی های مهم باشد؛ به خاطر اینکه کشور ما در منطقه ای قرار دارد که با مشکل آب روبرو می باشد و زعفران هم یک گیاه کم آبخواه است می تواند جایگاه بسیار خوبی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۴۰
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فرماندار بهاباد در جشنواره استانی "زعفران طلای سرخ" در بهاباد، به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی است اشاره نمود و گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که با تحریم از سوی دشمنان این نظام با مشکلی مواجه نشویم و با استفاده از امکانات کشور، یک توانمندی درون زا داشته باشیم.

عباس اقبال افزود: زعفران به جهات متعددی می تواند یکی از این توانمندی های مهم باشد؛ به خاطر اینکه کشور ما در منطقه ای قرار دارد که با مشکل آب روبرو می باشد و زعفران هم یک گیاه کم آبخواه است می تواند جایگاه بسیار خوبی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این محصول درآمد خوبی هم می تواند داشته باشد گفت: اگر با استفاده از روش های علمی، زمین مناسب و منطقه ای که آب هوای مناسب برای کاشت زعفران باشد انتخاب شود و نسبت به نوع کشت، داشت و برداشت آن خوب عمل کنیم می توانیم درآمد بالایی از این محصول داشته باشیم.

اقبال به میزان برداشت زعفران در شهرستان بهاباد اشاره نمود و گفت: متأسفانه میانگین برداشت زعفران در بهاباد در حد سه تا پنج کیلو در هکتار است؛ البته در بهاباد کشاورزی داشتیم که تاکنون 15 کیلو در هر هکتار برداشت داشته است و قطعاً با استفاده از دانش روز می توانیم افزیش بسیار قابل توجه ای در میزان برداشت زعفران داشته باشیم.

وی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره استانی زعفران در بهاباد گفت: شاخص ترین محصول کشاورزی شهرستان بهاباد زعفران می باشد که جهت ترویج کشت زعفران در این شهرستان و معرفی محصول آن در استان و کشور این اقدام صورت گرفت.

فرماندار بهاباد تصریح کرد: البته این کافی نیست و باید اقدامات مؤثرتری از جمله برند سازی و فرآوری زعفران بهاباد که به لحاظ کیفیت رتبه نخست کشور را دارد صورت گیرد.

اقبال با تأکید بر ادامه داشتن این جشنواره در سالهای آینده گفت: فقط این جشنواره به این سال ختم نشود؛ ما جشنواره انار را نیز می توانیم در شهرستان برگزار کنیم.

فرماندار بهاباد با اشاره به کیفیت زعفران بهاباد و بازارهای این محصول در کشور و جهان، گفت: واحدهای فراوری و بسته بندی زعفران در بهاباد توسعه یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار