شماری از خانواده‌های ایرانیان دربند در زندان‌های دیگر کشورها به ویژه ترکمنستان، مقابل ساختمان امور کنسولی وزارت امور خارجه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۴۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، شماری از خانواده‌های ایرانیان دربند در زندان‌های دیگر کشورها به ویژه ترکمنستان، مقابل ساختمان امور کنسولی وزارت امور خارجه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

تجمع کنندگان که اغلب آنان را زنان تشکیل می‌دادند از شهرهای مختلف برای حضور در این تجمع فراخوان شده بودند.

برخی از تجمع کنندگان در مصاحبه با خبرنگار رسانه ملی با تبیین مشکلات مربوط به زندانی شدن منسوبانشان به ویژه از تعلل وزارت امور خارجه برای انتقال آنان به کشورمان انتقاد کردند.

این افراد با استناد به امضای تفاهم نامه تبادل زندانیان میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان، تسریع در اجرای این تفاهم نامه را خواستار شدند.

برخی تجمع کنندگان که در غیاب عزیزانشان در زندان های خارج از کشور در جایگاه سرپرستان خانوار مسئولیت تامین معاش خانواده را برعهده گرفته اند درخصوص وضع نابسامان زندان های خارج از کشور به ویژه ترکمنستان درباره سلامت منسوبانشان به شدت ابراز نگرانی کردند.

بنا بر اعلام چند نفر از مصاحبه شوندگان ، حدود ۴۰۰ نفر از هموطنان زندانی در ترکمنستان اغلب رانندگانی هستند که به اتهام حمل مقادیر کمی مواد مخدر، داروهای کدئین‌دار و حتی دلار زندانی شده اند که برخی از چند ماه قبل و برخی از ده سال قبل دربند هستند و برخی به حبس ابد محکوم شده‌اند.


ارسال نظرات