فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزواردرجمع بسیجیان و مردم :شناخت خواص با بصیرت ازخواص بی بصیرت مشکل است، تنها در گذرگاه های سخت و دشوار است که ماهیت اصلی افراد آشکارمی شود.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۵۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار" امین اله مظلوم" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار درجمع بسیجیان حوزه  قمر بنی هاشم (ع) ؛ گفت: دنیا طلبی موجب تضعیف ایمان وغیرت دینی است و یکی ازدلایلی که باعث وقوع حادثه عاشورا شد همین رواج دنیا طلبی در بین مسلمانان بود.

وی با یادآوری اینکه بصیرت ربطی به علم و دانش ، به موقعیت اجتماعی و... ندارد، اضافه کرد: در بین همه ی سطوح علمی، هم انسان با بصیرت هست و هم انسان بی بصیرت، می تواند جوانی ۱۴ ساله با بصیرت باشد و یا پیرمردی شصت ساله بی بصیرت و بالعکس.

"مظلوم" با اشاره به اینکه به قشرخاصی نمی توان با بصیرت و یا بی بصیرت گفت، افزود: درهمه اقشارهردو دسته وجود دارد، بصیرت داشتن و با بصیرت بودن سابقه ای به درازای حیات انسان دارد و تا زمان ظهورامام زمان (عج) هم ادامه دارد، تا جایی که براساس برخی روایات بسیاری به خاطربی بصیرتی درمقابل امام زمان (عج) می ایستند، آن ها در مقابل حضرت قرار می گیرند، فقط ظالمان ، فاسقان و زرسالاران نیستند بلکه خواص هم در میان آن ها دیده می شود.

سرهنگ " مظلوم " با بیان اینکه پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام همواره با بسیاری ازخواص بی بصیرت روبرو بودند،ادامه داد: اینان نه تنها مانع گسترش دین بلکه بدعت گذاری دین هم شدند، بر اساس مستندات قرآنی، حتی انسان هایی با مقام بلند عرفانی هم می توانند در زمره ی افراد بی بصیرت قرارگیرند و درجبهه باطل نقش آفرینی کنند.

وی خاطر نشان کرد وگفت: کربلا به ما «درس می دهد که در ماجرای دفاع از دین، از همه چیز بیش تر، برای انسان، بصیرت لازم است، بی بصیرت ها فریب می خورند. بی بصیرت ها درجبهه ابن زیاد، کسانی بودند که از فساق و فجار نبودند، ولی از بی بصیرت ها بودند ، درشرایط عادی ،شناخت خواص با بصیرت ازخواص بی بصیرت مشکل است، تنها در گذرگاه های سخت و دشوار است که ماهیت اصلی افراد آشکارمی شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوارادامه داد:هنگامی که درجنگ صفین قرآن برسر نیزه می رود و یا درکربلا لشکریان عمر بن سعد به نماز می ایستند، به خاطر این است که در «فتنه ها» گاه پرچم به دست خواص بی بصیرت می افتد و فضا را برای شناخت حق مه آلود می کنند.

وی درادامه اظهار داشت: همواره درطول تاریخ افرادی دیده می شوند که درراه اسلام جانفشانی بسیاری کرده اند و از هیچ خدمتی نسبت به اسلام دریغ نکرده اند اما همین افراد با لغزش های خود که ناشی ازبی بصیرتی است ،مصیبت های بسیاری را برای اسلام به بار آورده اند .

انتهای پیام/گ

ارسال نظرات