مسئول سازمان بسیج دانشجویی در یادداشتی به طرح ۱۰ دلیل برای رد این گزاره که اگر ما با آمریکا سازش کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد، پرداخت.
کد خبر: ۸۷۷۶۸۷۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲

به گزارش بسیج نیوز ؛داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی در یادداشتی 10 دلیل برای عدم سازش ایران با آمریکا را مطرح کرد.


متن یادداشت گودرزی به شرح زیر است:

« در پی فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان مبنی بر وجود دلایل متعدد در رد نسبت دوستی با آمریکا و رفع مشکلات به صورت مختصر به ده دلیل برای رد این گزاره که اگر ما با آمریکا سازش کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد می‌پردازم:
 

1. بدعهدی‌های مکرر آمریکا در مذاکرات و توافقات با ایران و سایر کشورها
 

2.بحرانهای گسترده سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و بین المللی آمریکا که برخی از آنها از زبان ترامپ و کلینتون بیان می‌شود.
 

3. خوی استکباری، استعماری، سلطه جویانه و فرصت طلبانه آمریکا که اساسا نمیتواند بدنبال حل مشکل دیگران باشد.
 

4. اثبات مکرر این اصل در طول تاریخ که در مقابل فرد یا کشور زورگو و دروغگو، کوتاه آمدن پایانی غیر از تسلیم و باختن ندارد.
 

5. وجود این تجربه تاریخی که پیشرفت افراد و ملت‌ها در گرو مقاومت آنها بر ارزشها و ارمانهای خود در مقابل سلطه‌گران بوده است نه سازش با انها
 

6. تقریبا کشوری وجود ندارد که برای حل مسائل خود با آمریکا از روش مذاکره و سازش توانسته باشد امتیازی را در عمل کسب کند بلکه عموما منجر به فروپاشی آنها شده: شوروی ، عراق، لیبی و غیره.
 

7.دولتمردان آمریکا بارها اعلام کرده اند که سیاستهای ایران را قبول ندارند و بدنبال تضعیف آینده ایران هستند ولی از طریق جنگ و تحریم نمی‌توانند به اهداف خود برسند لذا ناگزیرند از طریق مذاکره وارد شوند. حال این کشور بدنبال حل مشکلات ماست یا افزایش مشکلات (سال‌ها سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران علنی شده فقط چشم باز می‌خواهد)
 

8. قدرت و اقتدار ایران و آمریکا الان با 37 سال پیش قابل مقایسه نیست. از ابرقدرتی آمریکا فقط ژست رسانه‌ای باقی مانده و در عوض دشمنان قدرت منطقه ای ایران را پذیرفته‌اند و برای جلوگیری از ابرقدرتی آن تلاش می‌کنند. التماس مکتوب و شفاهی برای مذاکره با ایران در مسائل مختلف یکی از دلایل این ادعاست. به راستی کدام آمریکا قرار است مشکلات ما را حل کند.
 

9. طبق آموزهای اسلامی، شیطان وقتی ضربات شدیدتری به انسان میزند که به او نزدیکتر باشد لذا با اولین خطا و گناه در صورت عدم مراقبت تا ناکجا آباد آدمی را می‌کشاند. شیطان بزرگ هم همینطور است وقتی از دور نتواند ضربه کاری وارد کند راهبرد نفوذ را انتخاب می‌کند و جالب آنکه به زبان هم می‌آورد. سازش با شیطان بزرگ یعنی ایجاد زمینه برای ضربات شدیدتر او نه حل مشکلات.
 

10. در 63 سال گذشته نه تنها یک نشانی از دوستی آمریکا با ملت ایران را نمیتوان پیدا کرد بلکه برعکس پر است از تحقیر، توهین، تهدید، تحریم، غارت و جنایت. حال چگونه این کشور می‌تواند مشکلات ما را حل کند؟»

انتهای پیام/

ارسال نظرات