سید احمد میرعمادی گفت: برای بخش کشاورزی باید ارزش قائل باشیم زیرا رونق اقتصادی در سایه رونق کشاورزی است.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۱۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از وابط عمومی سازمان بسيج مهندسين کشاورزي و منابع طبيعي  آیت‌الله سید احمد میرعمادی  در آیین شکرگزاری گندم در استان لرستان با بیان اینکه گندم به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند، اساسی و استراتژیک به مرحله‌ای رسیده است که موجبات خرسندی و خوشحالی مردم را فراهم ساخته، اظهار داشت: گندم محصولی حیاتی است که به خاطر روند افزایشی چشمگیر تولید آن در استان در این مراسم شکرگزاری از خداوند سپاسگزاریم.


نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: یکی از جلوه‌های قدرت الهی در کشت گندم خود را نشان می‌دهد، زیرا اگر اراده و قصد خداوند نباشد به طور حتم توفیق حاصل نمی‌شود.

وی با اشاره به تولید افزایش گندم در سال زراعی 94-95 گفت: با ریزش نعمت باران و همت مردم، استان لرستان در کشت گندم به این جایگاه دست یافت و اولین وظیفه ما شکرگزاری از خداوند متعال است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید به اینکه دومین وظیفه ما در این زمینه داشتن برنامه برای آینده است، تصریح کرد: لرستان ثابت کرده است که می‌تواند به قطب تولید گندم در کشور تبدیل شود که این امر نیازمند برنامه، خاک و آب مناسب است که خوشبختانه استان از خاک مناسب برخوردار است، اما از طرف دیگر از بهره‌وری آب بهره‌مند نیست.
خبرگزاری فارس: رونق کشاورزی باعث رشد اقتصادی کشور می‌شود
 

میرعمادی با بیان اینکه زمین‌های آبی استان لرستان اندک و به میانگین کشوری نمی‌رسد، مطرح کرد: چگونه سیل آب در لرستان وجود دارد اما زمین آبی در استان کم است؟

نماینده ولی‎فقیه در لرستان رمز توسعه و پیشرفت را مدیریت و شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان دانست و بیان کرد: آب و هوای مناسب یکی از داشته‌های استان لرستان است و باید گفت که هر محصولی در استان امکان کشت دارد.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: لرستان می‌تواند رتبه اول تولید گندم را در کشور ازآن خود کند، زیرا شهرستان‌های استان دارای دشت‌های وسیع است و آماده استفاده برای کشت هستند.

میرعمادی با تاکید به اینکه استان نیازمند برنامه‌ریزی، الگودهی و آموزش است، یادآور شد: کشاورزی برای پیشرفت باید دانش‌بنیان شود تا بتوان به تولید چند برابری دست یافت.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان افزود: باید اقتصاد و کشاورزی دانش‌بنیان شود و به داشته‌های درونی توجه شود، کشاورزی در اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی همه نیازهای جامعه را برآورده می‌کند، عنوان کرد: رونق کشاورزی باعث رونق اقتصاد کشور می‌شود، ولی متاسفانه در لرستان آموزش کشت ضعیف است.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان تاکید کرد: برای بخش کشاورزی باید ارزش قائل باشیم زیرا رونق اقتصادی در سایه رونق کشاورزی است.
ارسال نظرات