ابراهیم نکو گفت: از مشکلات اجرایی قانون اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه واگذاری بخش ها، آن بود که یک مجموعه دولتی به طور کامل به خصوصی تبدیل نمی شد و نهاد هایی چون نهاد شبه دولتی بوجود می آمد.
کد خبر: ۸۷۷۶۹۴۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره تعلل دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی و عدم تحقق خصوصی در این قانون گفت: اصل 44 قانون اساسی یکی از مسائلی است که برخلاف تاکیدات رهبری، دولت برای اجرایی کردن آن کوتاهی کرده است .

وی افزود:از مشکلات اجرایی قانون اصل 44 قانون اساسی در خصوص نحوه واگذاری بخش ها، آن بود که یک مجموعه دولتی به طور کامل به خصوصی تبدیل نمی شد و نهاد هایی چون نهاد شبه دولتی بوجود می آمد.

این نماینده سابق مجلس تصریح کرد: متاسفانه سوء مدیریت، یکی از مسائلی است که بسیاری از ادارات و شرکت های ما گریبان گیر آن هستند و عدم مدیریت با ثبات، در تحقق اهداف مجموعه باعث ضعف ها و ورشکستگی ها شده است.

نکو عنوان کرد: بخش عمده ای که باعث شد دولت ها در به سرانجام رساندن قانون اصل 44 ناتوان بمانند، تحریم های شدید اقتصادی بود که از جانب دشمن به کشورمان تحمیل می شد. چنانچه رکود، کمبود نقدینگی باعث تعدیل نیروهای فراوان شده که این قبیل از مشکلات نتوانست بخش خصوصی به معنای واقعی کلمه را بوجود آورد.
ارسال نظرات