به منظور کاهش حوادث گاز طرح همیار گاز برای ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس استان زنجان اجرا شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۱۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، به منظور کاهش حوادث گاز و شناخت بیشتر در خصوص مصرف بهینه آن و ایجاد فرهنگسازی در بین شهروندان علی الخصوص دانش آموزان، کارشناسان شرکت گاز استان زنجان نسبت به انجام یک دوره آموزش نکات ایمنی در سطح مدارس ابتدایی اقدام نمودند.

مدیر عامل شرکت گاز با بیان اینکه، طرح آموزشی و فرهنگی همیار گاز از سال ۸۷ شروع بکار کرده و تاکنون ۹۰ هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش در مدارس استان زنجان آموزش دیده اند گفت: امسال نیز ۱۲ هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع پنجم ابتدایی با حضور ۳۳ کارشناس و با اهدای اقلام فرهنگی در سطح استان زنجان برگزار می‌شود.

سید سعید عسگریان افزود: دانش آموزان در این دوره آموزشی با نحوه استفاده صحیح از وسایل گاز سوز، گازگرفتگی و علائم آن ، راههای پیشگری از گازگرفتگی و خطارات ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی آشنا می شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به سردسیر بودن استان زنجان و افزایش استفاده از وسایل گاز سوز به دنبال افزایش آگاهی و تبدیل آن به فرهنگ در میان دانش آموزان و انتقال آن به خانواده ها هستیم .

مدیر عامل شرکت گاز در ادامه عنوان کرد: طرح آموزشی و فرهنگی همیار گاز در مدارس منتخب با استقبال گرم دانش آموزان، مدیران و معلمان مواجه گردید.

گفتنی است؛ برپایی مداوم این نوع برنامه های آموزشی و فرهنگی در مدارس، بازدهی مناسبی در کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تعداد حوادث گاز و خسارات آن دارد همچنین توجه به مسائل آموزشی و فرهنگی، یکی از مهمترین اولویت این شرکت می باشد.

ارسال نظرات