در سومین روز متوالی؛

وضعیت هوای اراک ناسالم شد/فردا هم هوا آلوده است

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: به دلیل وارونگی هوا برای سومین روز متوالی شاهد وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بودیم که انتظار می‌رود شرایط موجود فردا نیز حاکم باشد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۱۳
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

مرتضی ذوالفقاری در گفت‌و گو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به وضعیت جوی و میزان آلاینده‌های موجود در هوای این کلانشهر در تاریخ 23 آبان‌ماه گفت: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک شاخص غلظت آلاینده‌های هوا در 24 ساعت اخیر 112 بوده که از صبح امروز نیز میزان ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای این کلانشهر به 38 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی افزود: امروز برای سومین روز متوالی است که به دلیل وجود وارونگی هوا شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها هستیم که براساس آخرین پیش بینی‌های جوی انتظار می‌رود تا پایان روز دوشنبه این شرایط همچنان بر هوای این کلانشهر حاکم باشد.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی تصریح کرد: اوج آلودگی هوا در ساعات 9 صبح تا 12 است و در ساعات بعدازظهر میزان آلایندگی کاهش می‌یابد، در پدیده وارونگی دما به دلیل اختلاف دمایی طبقات پایینی و بالایی هوا، آلودگی بر منطقه ایستایی و ماندگاری پیدا می کند و این پدیده به ویژه در فصول سرد سال برای اراک و دیگر کلانشهرهای کشور به کرات اتفاق می افتد.

ذوالفقاری یادآور شد: امیدواریم که از روز سه شنبه غلظت آلاینده ها کاهش یابد، علاوه بر بالا بودن غلظت ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در هوای اراک، امروز دی اکسید گوگرد؛ منواکسید کربن نیز در هوا بالاست و گروه های حساس جمعیتی باید از حضور در مناطق پرتردد شهری و فضاهای باز بپرهیزند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار