بخشایش اردستانی در گفتگو با "بسیج" عنوان کرد

بهبود روابط امریکا و روسیه با آمدن ترامپ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص مدل تعامل روسیه با امریکا با روی کار آمدن ترامپ بیان داشت: این تعامل نسبت به دوران ریاست جمهوری اوباما بهتر خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۴۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: پیروزی ترامپ در انتخابات ناباورانه بود چون انتظار می‌رفت در تقابل بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها پیروز میدان انتخاباتی شوند چرا که کلینتون نماد قدرت و سرمایه داری و ثروت رسانه‌ای است و رسانه‌ها در طول انتخابات پیروزی کلینتون را اعلام می‌کردند.
 
وی ابراز داشت: ترامپ جزئی از دستگاه فاسد نظام سرمایه‌داری است و دارای الکترال کالج است و در دوران تبلیغات خود از اهرم رفع بیکاری و ایجاد اشتغال استفاده کرد بطوریکه بیشترین آرای خود را از قشر پایین کسب کرد.

اردستانی خاطر نشان کرد: با پیروزی ترامپ ساختار امریکا تحت الشعاع قرار گرفت و از طرفی می‌تواند تبعاتی در انتخابات دیگر کشورها داشته باشد باشد از جمله اینکه می‌تواند سبب پیروزی مارین لو پن در فرانسه شود و یا اینکه احتمال دارد آقای روحانی را در انتخابات آینده با چالش روبرو کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ترامپ در سیاست خارجی کم جلوه است و بخش عمده وقت خود را باید صرف اختلافات داخلی کند و این شورش مردمی در امریکا می‌تواند یک دستاورد برای ما باشد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد ترامپ قبل و بعد از انتخابات گفت: ترامپ قبل از انتخابات قول داده بود که ساختار حاکم بر امریکا را تغییر دهد و با داعش وارد جنگ شود؛ او معتقد بود که دموکرات‌ها ایران را به واسطه برجام  قوی کرده‌اند ولی الان ترامپ با برجام کاری ندارد چرا که برجام به نفع امریکا تمام شد.

اردستانی در خصوص مدل تعامل روسیه با امریکا با روی کار آمدن ترامپ بیان داشت: این تعامل نسبت به دوران ریاست جمهوری اوباما بهتر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ترامپ با عربستان سعودی تا یکی دوسال رابطه خوبی نخواهد داشت چرا که آل سعود حامی مالی کمپین کلینتون بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت: انتخابات امریکا به معنای واقعی بر اساس دموکراسی نیست و نخبگان، ثروتمندان و رسانه‌ها بیشترین تاثیر را در انتخابات دارند و از آنجا که بصورت الکترال است مردم بطور مستقیم دخالتی ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار