خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

زیارت اربعین نمی‌گذارد فرهنگ سرخ عاشورا به فراموشی سپرده شود

معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: زیارت و پیاده‌روی اربعین تداوم‌بخش اهداف امام حسین(ع) است و نمی‌گذارد فرهنگ سرخ عاشورا به فراموشی سپرده شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۴۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در خصوص اهمیت و دستاوردهای پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در میان همه مسلمانان برخوردار می‌باشد.

وی افزود: در احادیث و روایات متعدد بسیار به زیارت اربعین سفارش شده و امام حسن عسگری(ع) نیز زیارت اربعین حسینی را یکی از نشانه‌های فرد مومن می‌داند.

این مسئول در خصوص اهمیت و جایگاه همایش پیاده‌روی اربعین تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین تداوم‌بخش اهداف امام حسین(ع) و قیام آن حضرت در روز عاشورا است؛ لذا جایگاه والایی در بین مسلمانان سراسر جهان دارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تشریح کرد: احیای دین اسلام، اصلاح امت پیامبر(ص)، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اجرای حق و جلوگیری از باطل از مهم‌ترین اهداف و درس‌های امام حسین(ع) در قیام عاشورا بوده است.

نظری ادامه داد: زیارت و پیاده‌روی اربعین تداوم‌بخش و احیاکننده عاشورا و پیامدها و درس‌های این نهضت در سراسر جهان است.

وی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین مطرح کرد: دور شدن مردم از ضلالت و گمراهی و نجات و هدایت آن‌ها به سوی نور یکی از علل اصلی شهادت امام حسین(ع) و یارانش در روز عاشورا بوده است.

این مسئول زیارت و پیاده‌روی اربعین را تنها مختص شیعیان و مسلمانان ندانسته و تبیین کرد: همه آزادمردان دنیا می‌بایست نهضت و قیام امام حسین(ع) را به عنوان الگو و سرمشق خود در زندگی قرار دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد: زیارت اربعین نگذاشته و هرگز نمی‌گذارد که فرهنگ سرخ عاشورا به فراموشی سپرده شود.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین ویژگی‌ها، فضائل و اوصاف نهضت امام حسین(ع) که قیامی بزرگ است را به گوش همه جهانیان می‌رساند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار