خبرهای داغ:
امام جمعه اقبالیه اذعان کرد: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده اتحاد، انسجام و وحدت در میان دوستداران اهل‌بیت(س) می‌باشد و رعب و وحشت در قلوب دشمنان به وجود می‌آورد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۹۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

حجت‌الاسلام فاطمیان امام جمعه شهرستان اقبالیه، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت زیارت اربعین با اشاره به حدیثی از امام  حسن عسگری(ع) اظهار کرد: مومن دارای 5نشانه است که از آن‌ها زیارت اربعین است.

وی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین تصریح کرد: امام حسین(ع) و یارانشان قیام کرده و جان خود را فدا کردند تا امت جدشان از جهالت نجات یابند.

امام جمعه اقبالیه متذکر شد: امام خمینی(ره) پرچم اسلام ناب محمدی را در ایران برافراشته کردند و ما امنیت بعد از انقلابمان را مدیون ایشان هستیم.

فاطمیان امام خمینی(ره) را بنده خدا و آزاد از اسارت نفس عنوان کرد و افزود: ایشان توانستند ملت ایران را سوار بر کشتی اهل بیت کنند و از اسارت طاغوت نجات دهند.

وی امامان را الگو و سرمشق مسلمانان در همه زمینه‌ها دانسته و تبیین کرد: هر سال مسلمانان به تبعیت از امام صادق(ع) و دیگر ائمه(س) که بارها با پای پیاده عازم کربلا شدند راهی سفر عشق می‌شوند.

امام جمعه اقبالیه با اشاره به دستاوردهای بزرگ پیاده‌روی اربعین تشریح کرد: پیاده‌روی اربعین نشان‌دهنده اتحاد، انسجام و وحدت در میان دوستداران اهل‌بیت(س) می‌باشد و رعب و وحشت در قلوب دشمنان به وجود می‌آورد.

فاطمیان یادآور شد: زائران اباعبدالله تنها شیعیان نیستند و ایشان زائرانی از کشورهای مختلفی چون هند، پاکستان و افغانستان نیز دارند که دارای مذاهب مختلفی هستند.

وی به وجود ایثار و از خودگذشتگی در میان تمامی دوستداران امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: پذیرایی بی‌کم و کاست عراقیان از زائران سید و سالار شهیدان نشان‌دهنده شناخت و معرفت بالای آن‌ها است.

امام جمعه اقبالیه در ادامه با بیان اجر و پاداش عظیم پذیرایی از مهمانان ائمه اطهار(ع) و اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) افزود: پذیرایی از مهمانان امامان معصوم کمتر از زیارت نیست.

فاطمیان با اشاره به حضور باشکوه و پرشور تمامی گروه‌های سنی و به‌ویژه جوانان در این همایش عظیم، خاطرنشان کرد: همه افراد با عشق و علاقه بسیار عازم این سفر شده‌اند و برای ایران اسلامی  ما بسیار ارزشمند است که اکثریت قابل توجه این جمعیت عازم را جوانان علاقه مند و عاشق حسینی تشکیل می دهند.

وی در خاتمه مطرح کرد: این حرکت عظیم در واقع مشت محکمی است بر دهان دروغ گویانی که با فتنه گری اسلام آمریکایی را علم کرده اند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها