خبرهای داغ:
حجت الاسلام ادیب‌یزدی گفت: مستأجران موقوفات نباید در پرداخت اجاره‌بها کوتاهی کنند و به‌روزرسانی اجاره موقوفات اهمیت خاصی دارد.
کد خبر: ۸۷۷۷۰۹۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی با اشاره به مقوله حسنه وقف، جهاد در راه خدا را وقف جان و دارایی برشمرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) جان خود و خانواده خود و هستی خود را وقف احیای دین جد بزرگوار خویش، پیامبر گرامی اسلام (ص) کردند.

کارشناس مذهبی کشورمان با بیان اینکه گذشتن از مال و دارایی و ثروت و در اختیار گذاشتن بخشی از آن برای فقرا و نیازمندان هم شکل دیگر جهاد است، اضافه کرد: وقف مصداق عدم دل‌بستگی به دنیا و زیبایی‌های آن است.

ادیب‌یزدی وقف را ثروت اخروی مؤمن معرفی و تصریح کرد: خریدار وقف، خداوند متعال است که پاداش این اقدام حسنه را هم در دنیا و هم در آخرت به مؤمنان می‌دهد.

کارشناس مذهبی کشورمان با تأکید بر اینکه وقف در نظام جمهوری اسلامی ایران استوار بر اصول ارزشی اسلام ناب محمدی (ص)، از ارزش‌های احیاشده اسلام است، افزود: مردم آشنایی خوبی با فرهنگ وقف دارند.

ادیب‌یزدی با اشاره به وقف شمار زیادی موقوفه در سطح کشور، وقف را اقدامی زیربنایی برای توسعه و آبادانی کشور در بخش زیرساخت‌ها برشمرد و تصریح کرد: اکنون در حوزه عمرانی نیز شاهد موقوفات خوبی هستیم.

کارشناس مذهبی کشورمان با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز و سایر نیکوکاران در کشور ابزار دست مسؤولان برای رفع خلأهای زیربنایی هستند، اضافه کرد: باز هم باید بیشتر به فرهنگ وقف در جامعه پرداخت و پررنگ‌تر از گذشته شود.

ادیب‌یزدی توجه به نیت واقف را از ریشه‌های مهم اداره موقوفات برشمرد و تصریح کرد: متولیان امر باید در این زمینه دقت لازم داشته باشند و پیامدهای حاصله از وقف را برای توسعه موقوفات در کشور به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

کارشناس مذهبی کشورمان با بیان اینکه مستأجران موقوفات و سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه خطیری بر دوش دارند، اظهار کرد: مستأجران موقوفات نباید در پرداخت اجاره‌بها کوتاهی کنند و متولیان امر نیز باید به‌روزرسانی را در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها