مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) قزوین:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت:همایش "آبی از آمریکا گرم نمی‌شود" که با سخنرانی علی باقری، عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای برگزار شد به مذاق مسئولین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) خوش نیامد.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۴۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

به گزارش بسیج نیوز ؛ اکبرشاهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‎المللی امام خمینی (ره) قزوین در خصوص حواشی برگزاری همایش "آبی از آمریکا گرم نمی‌شود" که با سخنرانی علی باقری، عضو تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای هفته گذشته در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به همت تشکل‌های این دانشگاه برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه برگزاری همایش "آبی از آمریکا گرم نمی‌شود" به مذاق مسئولین دانشگاه خوش نیامد. 


وی با توجه به اینکه این برنامه هفته گذشته به تایید شورای نظارت دانشگاه رسیده بود، افزود: همایش "آبی از آمریکا گرم نمی‌شود" تا ظهر روز شنبه اجازه تبلیغ نیافت و در روز یکشنبه بعد از ظهر نیز متوجه شدیم به دستور روابط عمومی دانشگاه تمامی پوسترها و بنرهای این همایش جمع‌آوری شده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین عنوان کرد: بعد از پیگیری‌های مکرر، مسئولین دانشگاه اعلام کردند که عنوان برنامه با موضوع اعلامی تطابق ندارد و نظر شورای نظارت بر این امر بوده است.

اکبرشاهی گفت: در اینجا سه سوال مطرح است؛ ابتدا اینکه پوسترها ساعت ۱۴:۱۵ برداشته شد و جلسه شورای نظارت ساعت ۱۴:۳۰ برگزار شد. پس در نتیجه چنین برخوردی نظر شورای نظارت نبوده است.

وی افزود: دوم اینکه می توانستند اعلام کنند تا اگر مشکلی در عنوان برنامه وجود داشت بنرها و پوسترها را تغییر می‌دادیم و سوم اینکه بگویند که چون قوانین را رعایت نکردید هزینه چاپ پوسترها را خودتان تقبل کنید.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین تصریح کرد: قبل از سخنرانی آقای باقری بنا بر اصرار معاونت فرهنگی وی را برای ملاقات فرا خواندند، که در آنجا چارچوب‌هایی را مطرح کردند از جمله اینکه به هیچ وجه نقد دولت فعلی را انجام ندهند.

اکبرشاهی مشی اعتدالی مسئولین دولت تدبیر را بر حفظ احترام شیطان بزرگ(آمریکا) دانست و بیان کرد: به نظر بنده تمام این کارها انجام گرفت تا این برنامه با قوت برگزار نشود.

وی ادامه داد: چند سوال مطرح است؛چرا برنامه‌های افراد قانون شکن که نقد نظام و انقلاب دارند، آقایانی همچون مطهری و زیباکلام بدون هیچ چارچوب خاص و با حداکثر حمایت انجام می پذیرد، اما برنامه هایی که هدف‌اش شناساندن چهره‌ی واقعی شیطان بزرگ(آمریکا) به دانشجویان است با چنین جو امنیتی مواجه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه امام خمینی قزوین در پایان ضمن انتقاد از برخورد امنیتی مسئولین خاطرنشان کرد: چرا تبلیغات سفرهای انتخاباتی روحانی (با روحانی تا ۱۴۰۰) با هزینه دانشگاه و بدون اجازه شورای نظارت برگزار می شود اما برنامه‌های تشکل‌های انقلابی با نبود بودجه و خرابی صوت و پروژکتور متوقف می شود.

ضمنا معاونت فرهنگی و ریاست دانشگاه فوق‌الذکر نیز در این جلسه حضور نیافته بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات