توسعه شهر «انگوت» در پیچ و خم بی پولی

شهر انگوت از توابع شهرستان گرمی مغان به عنوان مرکز بزرگترین بخش استان اردبیل با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۸۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار به نقل از صبح مغان، شهر انگوت از توابع شهرستان گرمی مغان به عنوان مرکز بزرگترین بخش استان اردبیل با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کند. ضعف استانداردهای شهری علی الخصوص در مهندسی معابر، معابر نامناسب، مدیریت نادرست آب های سطحی و موارد مشابه از جمله مشکلاتی است که جمعیت بیش از سه هزار نفری این شهر را می رنجاند.

گفتنی است معابر شهر انگوت که با هزار دردسر و مشکل و مهم تر از همه با صرف کلان اعتبارات بیت المال آسفالت می شود. اما برخی از دستگاه های اجرائی همچون آب و فاضلاب و گاز بدون توجه به اهمیت معابر مناسب برای اهالی یک شهر، نسبت به حفاری و تخریب آن اقدام می کنند و جالبتر اینکه برای همیشه به همان حال رها می شود.
این شهر تاکنون به دلایل مختلفی آنطور که باید و شاید توسعه نیافته که علت اصلی آن غفلت و کوتاهی مسئولان در ادوار گذشته از یک سو و کمبود اعتبارات تخصیصی به این شهر است. اما در سال های اخیر گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساخت ‌های انگوت علی الخصوص در بخش پارک و فضای سبز برداشته شده و که زمینه رضایت نسبی اهالی را فراهم آورده است.

شهرداری از تمام ظرفیت قانونی خود استفاده کند
فرماندار گرمی گفت: شورای اسلامی شهر و بخش انگوت بعنوان پارلمان محلی است و باید بدون هیچ محدودیتی برای پیگیری مشکلات این بخش از مقام های استانی و کشوری بکوشد.
«
میرعلی رحیمی زاد» در گفتگو با همشهری اظهار کرد: شهرداری باید عزم عمومی خود برای توسعه و عمران شهر انگوت را بکار گرفته و از همه فرصت های قانونی برای جذب سرمایه گذاران و نخبگان سیاسی، اجتماعی و علمی برای پیشرفت و توسعه انگوت بهره گیرد.
بخشدار انگوت نیز در این زمینه به همشهری گفت: این بخش و به تبع آن شهر انگوت با وجود اینکه بزرگترین بخش استان به لحاظ وسعت محسوب می شود، از لحاظ شاخصه های توسعه در رتبه های آخر استان قرار دارد.
«
جهانبخش فیروزی» به مشکلات مالی و توانائی نداشتن شهرداری انگوت در پرداخت حقوق کارکنان اشاره کرد و افزود: بکارگیری از مصالح بومی و تولیدات منطقه در پروژه های شهرداری، از موضوعاتی است که مسئولان زیربط باید به آن توجه داشته باشند.

سال۹۵، سال سازندگی معابر شهر انگوت
رئیس شورای اسلامی شهر انگوت گفت: امسال سال سازندگی در شهر انگوت در معابر عمومی خیابان ها و کوچه های شهر انگوت بوده و عملکرد شهرداری قابل دفاع است.
«
صمداله صابر» در گفتگو با همشهری اظهار کرد: اعضای شورای شهر در کنار کارکنان زحمت کش شهرداری همسو با شعار سال و جهت تحقق اقتصاد مقاومتی آمادگی خود را به شهروندان جهت خدمت گذاری صادقانه اعلام کرده و درخواست همکاری دارند.
وی تصریح کرد: ضروری است دستگاه های اجرایی با هماهنگی شهرداری انگوت و با رعایت ملاحظات مسیرهای حفاری را مشخص و با پرداخت به موقع خسارت، زمینه داشتن یک شهر زیبا را فراهم کند زیرا تعامل میان ادارات نقشی اساسی در توسعه روند شهری خواهد داشت.
رئیس شورای شهر انگوت بیان کرد: از ساکنین محترم کوچه های معارض دار درخواست می شود ضمن توافق جمیع اهالی، صورتجلسه توافق شده را جهت اقدامات زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت به شهرداری تحویل نمایند.

توسعه فضای سبز و تجهیز پارک های شهر
شهردار انگوت از توسعه و تجهیز فضاهای تفریحی و سیاحتی این شهر در دو سال اخیر خبر داد و گفت: شهرداری انگوت برای توسعه و تجهیز پارک های این شهر تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد ریال هزینه کرده است.
«
سید داوود سعاد» در گفتگو با همشهری اظهار کرد: بزرگترین مشکل شهرداری با توجه به جمعیت کم شهر، کمبود منابع مالی و اختصاص اندک اعتبارات ملی و استانی است که دست شهرداری را برای توسعه و عمران بسته است.
وی با بیان اینکه شهر انگوت دو پارک با امکانات کامل دارد، تصریح کرد: پارک ولایت انگوت دومین پارک این شهر است که به لحاظ احداث در بالای تپه ای مشرف بر شهر از چشم اندازی زیبا برخوردار و از تجهیزات بازی کودکان برخوردار است و در مقابل پارک ملت بیشتر جنبه تفرجگاه را دارد.
این مقام مسئول بیان کرد: سال جاری از محل تمل دارائی ۴ میلیارد ریال و از محل جرائم راهنمایی رانندگی ۱ میلیارد و دویست میلیون ریال به شهرداری انگوت اختصاص یافته است که امور روزمره شهرداری را به سختی تأمین می کند.

معابر بدون معارض بهسازی می شوند
شهردار انگوت همچنین گفت: خیابان ها وکوچه هایی که معارض نداشته باشد زیرسازی، جدول گذاری، آسفالت و لکه گیری خواهند شد.
سعادت با بیان اینکه سال جاری بیش از یک هزار تن آسفالت در سطح معابر انگوت توزیع شده است، اظهار کرد: شهرداری در نظر دارد تا پایان سال در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به همین مقدار ریخته شده در معابری که معارض نداشته باشند، آسفالت ریزی انجام دهد.
وی انجام یک کیلومتر جدول گذاری در نقاط مختلف شهر را از دیگر اقدامات شهرداری در سالجاری برشمرد و افزود: شهرداری انگوت به تناسب اعتبارات موجود، در راستای عمران این شهر تلاش می کند که با توجه به درآمد پائین، اولویت اصلی شهرداری انگوت عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه ها است.
شهردار انگوت رنگ آمیزی جداول بلوار و تنظیف معابر عمومی را در دستور کار شهرداری دانست و گفت: شهردای انگوت با هدف صرفه جوئی در هزینه ها با ایجاد کارگاه تولید جدول های بتونی و کارگاه ماسه شوئی علاوه بر تأمین هزینه حمل و نقل و تامین نیازهای شهردای جهت جدول گذاری معابر عمومی، عمده نیاز بخش خصوصی را نیز تامین می کند.
وی با بیان اینکه ماسه و جدول های بتونی تولید شده در این کارگاه از بالاترین کیفیت لازم با تایید کارشناسان مربوطه برخوردار است، افزود: در صورت حمایت دولت و ایجاد چنین تولیدی هایی، شهرداری انگوت از مشکل کمبود اعتبار رها می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار