انتقاد عیسی زاده از برخوردهای متناقض دولت با مردم در گفتگو با «بسیج»:
مهدی عیسی زاده گفت: افشای فیش حقوق های نجومی قطعا این سوال را در ذهن همه نقش می بندد که چرا برای پرداخت حقوق های نجومی اعتبار هست اما برای پرداخت وام ازدواج جوانان اعتبار نیست.
کد خبر: ۸۷۷۷۱۹۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴

 مهدی عیسی زاده نماینده دوره نهم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی ، اعطای وام 10 میلیونی ازدواج به هر یک از زوجین امری ضروری بوده که کمک حداقلی برای جوانان است. با توجه به عزم جدی نظام برای رفع مشکل ازدواج، بانک ها موظف به تامین منابع مالی فوق هستند.


وی با بیان اینکه دغدغه اصلی جوانان، ضمانت و بازپرداخت این وام ها است که باید راهکار های مختلف را برای این امر مهم تضمین کرد افزود: بانک ها با توجه به منابع موجود ، برنامه ریزی ، برآورد دقیق و ایجاد راهکار مناسب برای بازپرداخت، می توانند در تسریع پرداخت این وام ها اقدامات لازم را انجام دهند اما عملکرد دوگانه بانکها در مورد وامهای ازدواج خود نمایی می‌کند.

عیسی زاده بیان داشت: بعد از ابلاغ قانون بودجه کشور در مورد وام ازدواج 10میلیون تومانی، بانکها به طرق مختلف از پرداخت این مبلغ به جوانان سرباز زده اند. یکی از بهانه‌های سیستم بانکی برای عدم اعطا وام به متقاضیان مختلف اعم از جوانان و تولید کنندگان، نداشتن منابع لازم برای پرداخت است. این در حالی است که میزان نقدینگی در سال های اخیر افزایش زیادی داشته است. اما این نقدینگی در اقتصاد و تولید کشور به گردش در نمی‌آید و بانک‌ها از پرداخت وام‌های اندک مانند ازدواج اظهار ناتوانی می‌کنند . همین بانک‌ها به مدیران خود حقوق‌ها و پاداش‌های نجومی می‌دهند . از این رو انتشار فیشهای حقوق نجومی مدیران بانکی ثابت می‌کند، اظهار عجز بانک ها در مورد در اختیار نداشتن منابع مالی متناسب، یک بهانه تکراری بیشتر نیست.

 عیسی زاده تصریح کرد: جوانان از مشکلات زیادی مانند بیکاری، نبود شغل مناسب و مشکلات مالی برای ازدواج رنج می برند.جوانانی که وقتی برای دریافت وام ازدواج اقدام می کنند با سنگ اندازی روبرو می شوند که کفش های آهنی پوشیده و قید زمان را بزنند و ماه ها و سالها در انتظار وام ازدواج باشند.

نماینده دوره نهم مجلس خاطر نشان کرد: افشای فیش حقوق های نجومی قطعا این سوال را در ذهن همه نقش می بندد که چرا برای پرداخت حقوق های نجومی اعتبار هست اما برای پرداخت وام ازدواج جوانان اعتبار نیست و این وام ازدواج در پیچ و خم زیادی گیر کرده است.
 برخی از دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی ، دریافت این پولها را حق خود می دانند.

ارسال نظرات