رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز:

باید سواد فرهنگی و بهداشتی جامعه را ارتقا داد

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز در حاشیه همایش روز جهانی دیابت در این بیمارستان گفت: برای آموزش راه های پیشگیری از دیابت باید سواد فرهنگی و بهداشتی جامعه را ارتقا داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۷۹
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

پرویز اسدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: باید برای ارتقای سواد بهداشتی مردم که جدا از سواد دانشگاهی و مدارج علمی است از مدارس آموزش پیشگیری از دیابت را آغاز کنیم.

وی توجه به گروه بهداشت مدارس، مراکز بهداشت، مساجد و حتی علما را در این خصوص مهم عنوان و بیان کرد: هرچه در این عرصه تلاش کنیم گامی به سمت سلامت جامعه برداشته ایم چراکه درمان دیابت سخت و درمان عوارض آن سخت تر از آن است.

دکتر اسدی راه های پیشگیری را از دیابت را هم هزینه و آسان خواند و اظهارداشت: کلاس های پیشگیری برای افرادی که در این بیمارستان پرونده دیابت دارند هر ماه یکبار توسط کلینک دیابت بیمارستان شهید محلاتی برگزار می شود که از آن نیز بیماران استقبال خوبی دارند.

وی به وجود 17هزار پرونده دیابت در کلینک دیابت این بیمارستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد سه هزار پرونده آن فعال بوده که زیر نظر پزشکان متخصص دیابت همچون متخصص غذایی، طب ورزشی و ... تحت درمان و مراقبت هستند.

اسدی برگزاری کلاس ها و این همایش را برای یگان های رزمی نیز به عنوان بیمارستان نیروهای مسلح با اهمیت دانست و اظهار داشت: برای هر نیروی رزمی توجه به سلامت نخستین مرحله است تا مبادا دچار عارضه شود.

رئیس بیمارستان شهید محلاتی تبریز با تاکید به آموزش مردم و تشخیص به موقع بیماری دیابت، پیشگیری را اولویت مهمی در کاهش ابتلای مردم به این بیماری و مبتلایان به عوارض ناشی از آن همچون نابینایی، نارسایی کلیه و ... عنوان کرد.

اسدی گفت: اگر مردم از چگونگی ابتلا به این بیماری آگاه باشند می توانند با رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش و فعالیت و توجه به موقعیت و زمانی خود از آن پیشگیری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار